Alle MediaSpecs Summer Interviews op één plaats

FacebookTwitterLinkedIn

Deze zomer gaven we het woord aan een rijke verzameling professionals in het Belgische en Luxemburgse medialandschap: mensen die hun steentje bijdragen bij regies, agentschappen en andere mediabedrijven.

Een mooie mix om de diversiteit van onze sector in de kijker te zetten. Stuk voor stuk vertelden ze onze community over hun professionele mijlpalen en persoonlijke joies de vivre tijdens de zomer.

Wilfried Celis (DPG Media) roept op tot lokale samenwerking in een fragmenterende wereld

Wilfried Celis is bestuurslid bij CIM en VIA, en sinds 2021 werkt hij als Director Audiovisual Strategy & Partnerships België en Nederland bij DPG Media. Zijn grootste wapenfeiten: niet-doorspoelbare reclame en de start van het video-ecosysteem.

Karine Ysebrant (Publicis Groupe – Media Agency of the Year): “We waren de eersten om MediaSpecs te gebruiken bij Zenith ten tijde van Rik Provoost”

Karine Ysebrant, Chief Media Officer bij Publicis Groupe, staat bekend als een van de grootste media-experten in België. In dit MediaSpecs Summer Interview vertelt ze over de prijzen die Publicis won en haar epische tocht door Frankrijk.

Zaki Lahbib (UBA Belgium): “Wij organiseren op 31 augustus de UBA Media Date, speciaal voor mediaspecialisten bij adverteerders”

Sinds 2020 is Zaki Lahbib Media Manager bij UBA (United Brands Association), dat elk jaar de sectorevents de UBA Trends Day en de UBA Media Date organiseert. Lees wat Zaki Lahbib te vertellen heeft over zijn werk en zijn zomerse bezigheden.

Christine Van den Berghe (Lijncom): “CommPass biedt kwalitatieve mediatrainingen, voor starters tot en met experten, bij adverteerders, bij media of in agentschappen”

CEO van Lijncom Christine Van den Berghe beheert al sinds 2016 het OOH-reclamenetwerk van openbaar vervoersbedrijf De Lijn, dat 4.400 bussen en trams ter beschikking stelt. Ze is ook bestuurslid bij CommPass, Voka en BlueBike.

Sandra Philippaerts (iO): “Met de mediaplanner van MediaSpecs stellen we op enkele minuten een conceptueel plan op”

Als Media Strategist bij iO, nu 2 jaar, zat Sandra Philippaerts op de eerste rij tijdens de internationale expansie van het bedrijf in 2021, met takken in België en Nederland, Zweden en Bulgarije, en 1.500 werknemers over de verschillende locaties.

Reinhard Van den Bergh (D’M&S): “Wij geloven enorm in communicatie, vandaar de radioreclame voor ons eigen agentschap”

Reinhard Van den Bergh is Account Strategist bij D’M&S, waar hij al sinds ’95 werkt. D’M&S is een full-service agency opgestart in Brugge en uitgebreid naar Brussel en Antwerpen.

José Fernandez (D’Ieteren) bereidt zich voor op een jaar zonder Autosalon: “Zelfs zonder fysiek event willen we dit momentum vasthouden en investeren in communicatie”

José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer bij D’Ieteren en Media Personality of the Year op AMMA 2023, belichaamt de slogan van zijn bedrijf: “Moving people forward”. Hij praat met ons over mobiliteit in alle facetten.

Mike Koedinger, CEO Maison Moderne en nieuwe voorzitter van EMMA, adviseert ons “om te gaan dineren bij Juntos als je naar Ibiza gaat”

Mike Koedinger geeft ons een interactief artikel vol links naar zijn verschillende projecten. En natuurlijk geeft hij ons ook zijn zomertips: van zijn favoriete restaurant op Ibiza tot zijn favoriete politieke roman.

Sophie Vanderwinkel (IPM Advertising) bereidt zich voor op een interessant najaar met “efficiënte campagnes en een onmisbare dosis maatschappelijke verantwoordelijkheid”

Sophie Vanderwinkel, General Manager van IPM Advertising, heeft het over technologische ontwikkelingen van de regie, over projecten voor de adverteerders in het najaar, maar ook over hoe ze herbront tijdens de zomer, van yoga en romans tot cocktails.

Sofie Rutgeerts (CIM) verklaart dat “het CIM de tweede audience measurement-organisatie in Europa is die lid is van de Media Rating Council”

Sofie Rutgeerts is Manager TV & Digital Research bij het Centrum voor Informatie over de Media, oftewel het CIM. Ze vertelt ons over de Media Rating Council, de ontwikkelingen bij het CIM en haar plannen tijdens de vakantieperiode.

Hugues Rey (Havas) legt uit dat “betekenis geven aan merken doorheen hun communicatie essentieel is”

In dit Summer Interview heeft Hugues Rey (Havas) het met ons over de nieuwe golf van de Meaningful Brands-studie, over de recente rebranding van Havas, over de zomer in een mediabureau en over vakantie op de Balearen.

Grégory Vandenschrick (RMB) moedigt aan uit de comfortzone te stappen en “het dagelijks leven op te schudden met nieuwe dingen”

Grégory Vandenschrick is Sales Director bij RMB. De regie won de AMMA Media Sales House of the Year (Leaders) voor de tweede keer op rij. Grégory vertelt ons over SLICE, maar ook over podcasts en het belang van iets nieuws te durven doen.

Alex Coene (Kanaal Z): Roularta bouwt een polyvalente audiovisuele studio ten dienste van de businesscommunity

Als netmanager van Kanaal Z en Canal Z heeft Alex Coene het aanbod verruimd tot business, economie en geld, en dat levert jaar na jaar steeds meer kijkers op. Laat hem u ook vertellen over de spiksplinternieuwe studio, die ook u kan gebruiken.

Eva Bohez (Trustmedia) leest “gemakkelijk een boek uit op één dag”

Eva Bohez is Business Partner Luxury bij Trustmedia, dat onlangs een Gold AMMA als Media Sales House of the Year (Challengers) won. Een mooie verdienste, met Sabato als uithangbord. En laat dat nu net het medium zijn waar Eva Bohez graag mee uitpakt.

Ilse Baele (Ads & Data) is “redelijk verslaafd aan mijn Kindle e-reader”

Ilse Baele werkt als Marketing Director sinds 2021 mee aan de grote media-truck genaamd Ads & Data. Ze heeft het over Total TV en De Standaard, en laat zich in het leven graag vergezellen door podcasts.

Olivier Trop (The Oval Office) is gebruiker van het eerste uur: “MediaSpecs is handig als eerste aanzet van een mediaplan”

Olivier Trop is sinds 2021 Managing Director van het communicatiebureau The Oval Office. Hij neemt het woord over de mijlpalen van dit jaar en zijn persoonlijke préférences tijdens de zomer.

Hannes Smets (RCA): “Curaçao een supermooi eiland en de mensen spreken er gewoon Nederlands”

Hannes Smets is Senior Media Planner bij full-service communicatiebureau RCA, dat in 2022 35 kaarsen uitblies. Hannes vertelt ons over het werk, maar ook “Beyond the Agency” over de zomer. Maak kennis met Hannes Smets in ons tweede Summer Interview.

Lieve Pattyn (EG) “kan ongelofelijk genieten van een boek, liefst non-fictie”

Lieve Pattyn van EG was in 2022 nog Media Advertiser of the Year op de AMMA. Voor het eerste MediaSpecs Summer Interview van dit jaar vertelt ze over de verwezenlijkingen bij EG én over zomerse materie. Lezen, reizen, en onthaasten: lees het hier.