MediaSpecs Summer Interview: Karine Ysebrant (Publicis Groupe – Media Agency of the Year): “We waren de eersten om MediaSpecs te gebruiken bij Zenith ten tijde van Rik Provoost”

FacebookTwitterLinkedIn

Karine Ysebrant startte haar carrière ondertussen 30 jaar geleden bij Publicis. Sindsdien is ze niet meer weg te slaan uit de groep, waar ze verschillende functies uitvoerde. Vandaag staat ze bekend als een van de grootste media-experten in België.

Na een lange carrière bij Zenith werd Karine Client Officer (in 2019) en uiteindelijk Chief Media Officer (in 2021) bij Publicis Groupe Belgium. Ze neemt het woord tijdens dit MediaSpecs Summer Interview om te vertellen hoe gepassioneerd ze is en hoe fier op de resem door Publicis gewonnen prijzen tijdens verschillende ceremonies in de mediawereld. En naast het professionele aspect vangen we ook een glimp op van haar epische vakantie in Frankrijk.

Wat was voor u (professioneel/bedrijfsmatig) een belangrijke gebeurtenis in de eerste jaarhelft?

De eerste jaarhelft was ongelooflijk!

Ons klantenbestand is uitgebreid, er kwamen nieuwe medewerkers bij en ons bureau is meermaals in de prijzen gevallen.

De prijs die het meest indruk op ons gemaakt heeft is de AMMA voor Agency of the Year. Dat was een grote erkenning van de markt voor het uitstekende werk dat ons hele team geleverd heeft!

De prijzen die het meest de spirit van ons bedrijf onderstrepen zijn de MM-prijs Best Place to Work en, voor de tweede keer op rij, de certification Great Place to Work.

En tot slot zijn er nog de Gold, Silver en Bronze awards die we met onze klanten wonnen tijdens de AMMA, de reeks prijzen die we in de wacht sleepten met ons creatieve team op de CB, Clio en Merit, (Publicis staat op de eerste plaats van de M&M Report), de Bronzen prijs die we in Cannes wonnen voor  de campagne WikiTruth samen met onze Nederlandse collega’s…

Waarop bereidt u zich voor in de tweede helft van het jaar? Wat staat er op de planning?

Het najaar wordt even druk als de eerste jaarhelft! We werken altijd aan de efficiëntie en menselijkheid van ons bureau. Dat is een gezamenlijke inspanning van alle betrokkenen. We zijn gepassioneerd en ambitieus: voor ons, voor onze talenten en voor onze adverteerders.

Wat is uw favoriete medium binnen uw bedrijf ? En bij een ander bedrijf? In binnen- of buitenland?

Het mooie aan de media is dat ze allemaal verschillend en complementair zijn. Elk medium beantwoordt aan één of meerdere noden van de consument en adverteerder. De wereld is in verandering en de media passen zich aan. Ze zijn een zodanige weerspiegeling van de wijzigingen die onze maatschappij ondergaat dat we alles voortdurend relativeren. Zelf consumeer ik voortdurend enorm veel media.

Gaat u op reis en naar waar? Heeft u een zomertip die u wil delen?
Wat is uw favoriete zomerdrankje?

Mijn partner en ik zijn teruggekeerd van een rondreis van 10 dagen in Frankrijk, waarbij we een heel aantal charmante dorpen en steden hebben bezocht en ontdekt die we nog niet eerder hadden verkend, zoals Troyes, Bourges, Auxerre, Sainte-Alvère, Baneuil, Montpellier, Brignoles, Sisteron, Beaune en zelfs Reims. We hebben zo een 3.000km afgelegd, bakken foto’s getrokken, enkele liters frisse rosé gedronken, vrienden in de Dordogne opgezocht en een huwelijk van jonge tortelduifjes in de Provence gevierd. Kort, maar intens!

Welke zomerlectuur kan u aanraden? (Fictie / non-fictie)

Ik raad Atomic Habits van James Clear aan.

De ondertitel zou kunnen zijn: ‘Een doel bereik je slechts tijdelijk’. Zodra je je objectieven behaald hebt, sta je sowieso binnen de kortste keren terug bij af als je geen duurzaam systeem van gewoontes hebt opgezet.

Geen glamour, maar efficiënt!

Om af te sluiten: gebruikt u de MediaSpecs Database en/of leest u het MediaSpecs News?

Je mag zeker zijn dat we MediaSpecs gebruiken! We waren zelfs de eersten bij Zenith ten tijde van Rik Provoost om een abonnement te nemen! Ik word er niet jonger op, ha ha ha!