MediaSpecs Summer Interview: Eva Bohez (Trustmedia) leest “gemakkelijk een boek uit op één dag”

FacebookTwitterLinkedIn

Eva Bohez is Business Partner Luxury bij Trustmedia, waar zij al zeven jaar werkt. Trustmedia sleepte onlangs nog twee AMMA in de wacht, waaronder Gold als Media Sales House of the Year (Challengers).

Een mooie verdienste, met Sabato als uithangbord. En laat het lifestylemagazine van De Tijd en L’Echo nu net het medium zijn waar Eva Bohez graag mee uitpakt. Hieronder een blik op het werk en de zomer van Eva Bohez.

Wat was voor u (professioneel/bedrijfsmatig) een belangrijke gebeurtenis in de eerste jaarhelft?

De vernieuwing van Sabato.be midden februari. De Sabato-community krijgt voortaan met Sabato.be dagelijks eenzelfde digitale impactvolle ervaring. Die vertrekt vanuit een mobile first approach, met een gidsfunctie voor de specifieke Sabato-thema’s als travel, food, design, mode enz.

Sabato.be inspireert zijn lezers ook met exclusieve digitale content, die in de dagelijkse newsletter van De Tijd en L’Echo een vaste plaats inneemt. Sinds augustus vorig jaar is hierdoor het aantal pageviews meer dan verdubbeld. De lancering van de Sabato.be-ervaring gaf daarbovenop nog een extra boost van meer dan 30%.

Waarop bereidt u zich voor in de tweede helft van het jaar? Wat staat er op de planning?

Het wordt een pittig najaar, zowel voor print als digitaal. We hebben een zeer mooie voorsprong, dus ik zie het in al mijn enthousiasme helemaal goed komen. Sabato.be is al bijna volledig uitverkocht door luxemerken als Hermès, Christian Dior, Rolex, Patek Philippe en vele anderen.

Wat men ook al eens durft te pretenderen is dat print dood is. Wel, ik kan het tegendeel bewijzen: we stevenen af op één van de beste jaren ooit voor ons Sabato printmagazine, met als toppers dit najaar onze interieurspecial, feestspecial en Sabato Deluxe op 18 november.

Wij zijn niet enkel bezig met de lezers van vandaag, maar ook met die van morgen. Die aanstormende generatie is in de eerste plaats digitaal. En niet enkel om dan digitaal hetzelfde te lezen of te doen als in print. Ze willen hun eigen wereldje creëren of herkennen. Daar gaan we onze adverteerders mee helpen, met een nieuw digitaal aanbod, een nieuw platform waarop ze niet alleen bestaande, maar ook nieuwe klanten kunnen charmeren. Zaadjes die we planten voor het succes van morgen.

Wat is uw favoriete medium binnen uw bedrijf ? En bij een ander bedrijf? In binnen- of buitenland?

Binnen Mediafin kies ik uiteraard voor Sabato, what else? 😊 We zijn natuurlijk ook heel blij dat we de laatste jaren mooi zijn geëvolueerd met ons podcastverhaal, zowel redactioneel met de 7 en Le Brief, maar ook met onze native podcasts.

Favoriete medium buiten ons bedrijf blijft voor mij toch HTSI van onze vrienden uit de UK. Naar advertenties toe de absolute top.

Gaat u op reis en naar waar? Heeft u een zomertip die u wil delen?
Wat is uw favoriete zomerdrankje?

We gaan een weekje naar Menorca. De tips uit Sabato The 100 Travel hebben me hiervoor geïnspireerd. Menorca was lange tijd het slaperige zusje van de Balearen, maar de jongste jaren heeft deze verborgen parel van de Middellandse Zee een inhaalbeweging gemaakt met authenticiteit, openheid en een traag, ontspannen eilandleven. Heel benieuwd om dit te kunnen verkennen met mijn echtgenoot Frederik, mijn jongste zoon en zijn vriendin.

En traditiegetrouw zitten we de eerste twee weken van augustus aan de kust om de batterijtjes nog even op te laden voor het najaar er in alle drukte weer komt aangewaaid.

Mijn favoriete zomerdrankje is een heerlijk koel glaasje rosé, niets beter dan dat in de zomer. 🙂

Welke zomerlectuur kan u aanraden? (Fictie / non-fictie)

In de vakantie geniet ik vooral van fictie. Mijn favoriete auteurs zijn Saskia De Coster, Griet Op de Beeck, Esther Verhoef, Saskia Noort en Herman Koch. Ik lees gemakkelijk een boek uit op 1 dag, heerlijk genieten is dat. En het brengt ook rust in mijn hoofd.

Om af te sluiten: gebruikt u de MediaSpecs Database en/of leest u het MediaSpecs Nieuws?

MediaSpecs Nieuws zorgt ervoor dat ik een aantal tellen helemaal mee ben met de nieuwtjes uit het media- en adverteerderswereldje. Kort en duidelijk.

En natuurlijk ben ik blij dat Sabato op verschillende manieren gemakkelijk terug te vinden is in de MediaSpecs Database (n.v.d.r.: uurwerken, luxe, mode, culinair).