MediaSpecs Summer Interview: Grégory Vandenschrick (RMB) moedigt aan uit de comfortzone te stappen en “het dagelijks leven op te schudden met nieuwe dingen”

FacebookTwitterLinkedIn

Grégory Vandenschrick is al sinds 2018 Sales Director bij RMB. De regie mocht zich tijdens de AMMA voor de tweede keer op rij tot Media Sales House of the Year (Leaders) kronen. Een dikke pluim voor het bedrijf dat eind 2022 nog een rebranding aankondigde en zich sindsdien op verschillende projecten geworpen heeft.

Grégory vertelt ons over hoe RMB het SLICE-ecosysteem ontwikkelt, hij doet podcast-aanbevelingen en onderstreept het belang van nieuwe dingen te durven ondernemen.

Wat was voor u (professioneel/bedrijfsmatig) een belangrijke gebeurtenis in de eerste jaarhelft?

Op professioneel vlak was dat eerst en vooral hoe trots we bij RMB waren na de overwinning op de AMMA. Voor het tweede jaar op rij Media Sales House of the Year zijn, dat is echt een ongelooflijk gevoel om zo gewaardeerd te worden door onze sector. Die gebeurtenis hebben we samen goed kunnen delen en vieren tijdens ons bedrijfsseminar enkele dagen later.

En vervolgens is er ook de lancering van onze nieuwe actie SLICE. Dat was een eerste sleutelmoment van de eerste helft van het jaar. Dankzij de creatie van onze studio’s, zetten we nog meer in op onze missie om nog beter te beantwoorden aan de gevarieerde mediaconsumptie die de consument vereist. Het ecosysteem dat we met SLICE hebben opgezet laat toe om de behoeften van een adverteerder, de passies van content creators, en de coördinatie en opvolging door een ervaren regie goed te doen aansluiten op elkaar.

Waarop bereidt u zich voor in de tweede helft van het jaar? Wat staat er op de planning?

We gaan eerst de tijd nemen met familie en vrienden om in de zomer eens goed uit te blazen. Dan kunnen we nadien terug met veel motivatie het drukke najaar ingaan. Een najaar waarin onze klanten reactiviteit en proactiviteit verwachten terwijl we betekenis geven aan onze communicatiecampagnes.

Wat is uw favoriete medium binnen uw bedrijf ? En bij een ander bedrijf? In binnen- of buitenland?

In het eerste semester hebben we over vele RMB-projecten gecommuniceerd en het leeuwendeel van die BtoB-communicatie verloopt via LinkedIn en Instagram. Dat zijn twee media die ik veel gebruik en goed kan waarderen.

In mijn persoonlijke leven luister ik steeds vaker naar podcasts (“Guerre de business” is heel leuk om te volgen, net als “Déclic – Le Tournant”) en ik ben grootverbruiker van Auvio (zowel binnen België als in het buitenland). Tijdens mijn ‘offline-weken’ kan ik ook genieten van leesmomenten met het dagblad “1” en magazines over Management.

Gaat u op reis en naar waar? Heeft u een zomertip die u wil delen?
Wat is uw favoriete zomerdrankje?

Nadat we vorig jaar de kans hadden om te genieten van een magnifieke reis in Afrika, houden we het dit jaar bij meer klassiek en gaan we drie weken naar Frankrijk. Daarvan brengen we sowieso minstens één week in de bergen door. Mijn zoon en ik hebben daar heel veel plezier aan: gaan hiken in de bergen bij het ochtendgloren om dan vanop een bergtop de zon te kunnen zien opkomen.

Verder geen specifieke tips behalve dan dat we als gezin de gewoonte hebben gekweekt om samen een playlist te maken met elk van onze favoriete muziek. Met die playlist kunnen we ons goed amuseren op weg naar onze bestemming.

Welke zomerlectuur kan u aanraden? (Fictie / non-fictie)

Aangrijpende boeken die ik altijd kan aanraden zijn die van Maxime Chattam of Ken Follet.

Een ander punt (professioneel of vakantie-gerelateerd) dat u graag wil aanstippen?

Behalve om ons eraan te herinneren dat niet alle Belgen op vakantie vertrekken en dat het merendeel voor de buis blijft, aan het digitale scherm zit, of naar de radio blijft luisteren, wil ik ook het belang benadrukken van te durven iets nieuws te ondernemen. Nieuwe dingen doen doet ons dagelijks leven sprankelen en helpt ons om uit onze comfortzone te stappen.

Om af te sluiten: gebruikt u de MediaSpecs Database en/of leest u het MediaSpecs Nieuws?

Om de actualiteit in onze sector te volgen raadpleeg ik altijd MediaSpecs. Dat is een betrouwbare en goed georganiseerde bron.