CIM-cijfers: analyses Medialaan, VRT, Nostalgie en RTL
Het CIM maakte de nieuwe luistercijfers bekend voor de periode september-december 2018. Klik hier voor de analyses van Medialaan, VRT, Nostalgie en RTL.
Lees meerHet CIM maakte de nieuwe luistercijfers bekend voor de periode september-december 2018. Klik hier voor de analyses van Medialaan, VRT, Nostalgie en RTL.
Lees meerDe radionetten van VRT scoren sterk met onder meer MNM en Studio Brussel die samen elke dag 36,5% van de jongeren tussen 12 en 24 jaar bereiken.
Lees meerNostalgie haalt de laatste golf een algemeen marktaandeel van 6%, dat stijgt tot 8% in de doelgroep 35-54. Met dagelijks 470.000 luisteraars bereikte het overigens nooit meer luisteraars dan tijdens het afgelopen jaar.
Lees meerOp 8 februari werden de nieuwe CIM-luistercijfers bekendgemaakt van de periode van 1 september tot en met 31 december 2018. Bij het brede publiek (12+) behaalt Qmusic 11,4% en Joe 8,2% marktaandeel.
Lees meerVoortaan beheert Publicarto de commercialisering van SeniorenNet.be, de website voor 50-plussers, en de bijhorende wekelijkse nieuwsbrief SenNet Magazine.
Lees meerHet management team van Lijncom o.l.v. Christine Van den Berghe wordt samengesteld uit Marc Braeken, Lieve Meylemans, Inge De Baets, Herbert Mortier, Marc Staut en Mieke Van de Gehuchte. Daarnaast werft Lijncom 6 nieuwe krachten aan.
Lees meerMarketing Effectiveness - Getting the balance right in 2019 - was het onderwerp van het namiddagseminarie op 5/2 van BAM en BVAM. MediaSpecs bracht de twee sprekers, Peter Field en Wim Vermeulen, samen voor een dubbelinterview.
Lees meerThierry Van Zeebroeck is begin februari lid geworden van de Advisory Board van bioscoopregie Brightfish. Hij zal het management strategisch advies geven om de onderneming verder te ontwikkelen.
Lees meerOp 6 februari werd WikiRegs gelanceerd, een online tool voor communicatiebureaus om hun campagnes te toetsen aan de verschillende Europese reclameregelgevingen. Het is een samenwerking met organen zoals de JEP en hun Europese koepelvereniging EASA.
Lees meerMediaplus, het media-agentschap van Serviceplan, investeert in zijn expertise door Djuna Deleyn in een nieuwe rol van Media Researcher te plaatsen. Evy Jansen versterkt het team als nieuwe Hybrid Channel Planner.
Lees meerDe RTBF blikt tevreden terug op 10 jaar investeringen in webcreaties. In 2009 nam de Franstalige openbare omroep de beslissing om in te zetten op digitale inhoud. De afgelopen 10 jaar werden er 41 projecten ondersteund.
Lees meer