CIM-cijfers Medialaan: Qmusic tweede grootste met 12,1%, Joe behaalt 8,6%

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Op 8 februari werden de nieuwe CIM-luistercijfers bekendgemaakt van de periode van 1 september tot en met 31 december 2018. Bij het brede publiek (12+) behaalt Qmusic 11,4% en Joe 8,2% marktaandeel.

Qmusic

Met deze nieuwe luistercijfers erbij is het nu mogelijk om terug te blikken op heel 2018. De cijfers over heel 2018 tonen aan dat Qmusic de meeste Vlamingen bereikte tussen 18 en 54 jaar: bijna 610.000 elke dag. Bij het algemene publiek (12+) bereikte Qmusic elke dag bijna 824.000 Vlamingen en haalde de radiozender een marktaandeel van 12,1%, wat het de tweede grootste zender maakt.

An Caers, directeur radio: “Als we kijken naar heel 2018 heeft Qmusic een mooi parcours neergezet. Niet alleen on air, maar ook online, op events en met Qwistet zien we dat het merk leeft. Dat merken we nu ook aan de massale inschrijvingen voor onze eerste Q-MasQuerade en de Q-Run To You.”

Joe

Joe blikt terug op een mooi jaar met 8,6% marktaandeel bij 12+. An Caers: “Joe heeft zijn complementaire plaats naast Qmusic gevonden en zit helemaal in de leefwereld van de actieve veertiger. Dat zagen we aan het succes van de Top 2000 afgelopen najaar en het volop claimen van Kerst met ons Joe Christmas House.”