CIM-cijfers Nostalgie: nooit meer luisteraars dan in 2018

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Vandaag maakte het CIM de luistercijfers bekend van de periode september tot en met december 2018.

Nostalgie bereikt in deze golf dagelijks meer dan 424.000 luisteraars en heeft daarmee een marktaandeel van 6%. In de doelgroep 35-54 behaalt het 8%. Nostalgie sluit daarmee een succesvol jaar af, want in 2018 behaalde de radiozender een gemiddelde van 9,4% marktaandeel op doelgroep 35-54. Met dagelijks 470.000 luisteraars bereikte Nostalgie nooit meer luisteraars dan tijdens het afgelopen jaar.

Voor de nieuwe generalistische stadszender NRJ is het nog maar de eerste CIM-meting sinds de start op 3 september. Voor een nieuw radiostation is het dan ook vooral uitkijken naar de meetresultaten op jaarbasis, vooraleer eerste conclusies gemaakt kunnen worden.

Directeur Tom Klerkx: “Nostalgie heeft een sterk jaar achter de rug, met piekmomenten qua bereik. Die goede basis nemen we mee naar 2019. Met onze sterke programmering met veel classics, blikken we het nieuwe jaar vol vertrouwen tegemoet. Daarnaast staat NRJ, als nieuwe Vlaamse stadszender met een beperktere FM-dekking voor een grote uitdaging. We zijn amper vier maanden geleden gestart en drukken elke dag onze stempel met ons opvallend jonge, frisse en getalenteerde radioteam dat er staat sinds dag één. Het is nu uitkijken naar de indicaties tijdens volgende meetgolven en de impact van NRJ op de evolutie binnen het Vlaamse radiolandschap op langere termijn.”