Insights

MediaSpecs Insights brengt Expert Generated Content. Ook een Insight publiceren? Stuur uw dossier.

MXtend 2020: De belgitude, geen fabeltje

De MarCom-afdeling van RMB onderzocht hoe enthousiast de Belgische bevolking is voor mediacontent met focus op België en de Belgen. Volgens de MXtend-studie toont 79% van de bevolking interesse in 'Belgische' mediacontent.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

VRM: Toezichtsrapport VRT

De VRM publiceert jaarlijks een rapport over de naleving door de openbare omroep van de beheersovereenkomst met de Vlaamse Gemeenschap. Klik op de titel om de belangrijkste conclusies te ontdekken.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Seen from Space: Herstellende mobiliteit in beeld

Door de trajecten van al wie de 'lokalisatiefunctie' op zijn smartphone geactiveerd heeft – de ‘Community Mobility Reports’ van Google - kon men een beeld samenstellen van hoe de Belgische mobiliteit zich herstelt na de coronacrisis.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Seen from Space: Mediabestedingen in lockdown

Nielsen publiceerde de gegevens betreffende de offline mediabestedingen van april. Dat maakt het mogelijk de schade die de coronacrisis veroorzaakte beter in te schatten. In april alleen daalt de waarde van de mediamarkt met maar liefst 52%.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn
1 2 3 66 67