Insights

MediaSpecs Insights brengt Expert Generated Content. Ook een Insight publiceren? Stuur uw dossier.

Kantar: Media Predictions 2019

A few trends that will be guaranteed in 2019: further consolidation in the AdTech market, GDPR’s impact spreading beyond the EU and the widespread use of Artificial Intelligence in most marketing applications.

Lees meer
FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Vlaamse mediamarkt volledig in handen van De Grote 5

De VRM publiceerde onlangs het rapport 'Mediaconcentratie in Vlaanderen'. Daaruit blijkt onder meer dat 80 à 100% van de markt in handen is van slechts vijf mediagroepen: VRT, De Persgroep / Medialaan, Mediahuis, Roularta en SBS Belgium.

Lees meer
FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Auxipress: Politieke (in)correctheid in de media

Tijdens de Belgian Communication Summit stelden Grégory Piet en Sien Vanderlinden van Auxipress hun studie voor over politieke correctheid in de media. Tussen 2015 en 2018 analyseerden ze 4.500 artikels uit de Belgische pers.

Lees meer
FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Vlaming kijkt steeds meer uitgesteld naar televisie

Het studiebureau Econopolis heeft op vraag van Vlaams minister van Media Sven Gatz een nieuwe studie uitgevoerd naar uitgesteld kijken. De resultaten tonen aan dat het uitgesteld kijken in Vlaanderen alleen nog maar is toegenomen.

Lees meer
FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
1 2 3 53 54