Insights

Wil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.

Seen from Space: TV-reclame in context

Als we het hebben over de context van tv-reclame, bedoelen we meestal de redactionele omgeving, met andere woorden de programma’s rond het reclameblok. Maar het begrip is veel breder, zoals blijkt uit een onderzoek van Thinkbox.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

FM blijft terrein verliezen in 2023

Het doel van maRadio.be is eenvoudig: het digitaal luisteren naar radio uitleggen, promoten en faciliteren. Tien jaar na de oprichting kunnen we zeggen dat het werk loont, zoals blijkt uit de resultaten van de zesde studie.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Seen from Space: Radio en audio, live is life

Nadat ze in 2020 ingevoerd werden als onderdeel van CIM RAM, vormen de vragen over audiogewoonten ondertussen een mooie reeks data. Ze vertonen geen revolutionaire verschuivingen, maar wijzen op langzame veranderingen of zelfs het ontbreken daaraan.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Seen from Space: Spotify, premium is king

Spotify moet zijn gratis gebruikers overtuigen om over te stappen op premium, wat lucratiever is dan advertentie-inkomsten. Niet reclame, maar wel inkomsten die rechtstreeks door gebruikers worden gegenereerd zijn het hoofddoel van Spotify.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

CIM: Kijkcijfers in 2023

Welke televisieprogramma's hadden in 2023 de hoogste kijkcijfers? Welke zenders domineren in het zuiden en het noorden van het land? Welke soorten programma's worden het meest bekeken?

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn
1 2 3 4 99 100