De Paper Reach Survey – waarbij een panel van consumenten meerdere keren per jaar ondervraagd worden over hun gedrag m.b.t. de papieren direct mailings die ze ontvangen – bevestigt de impact van het medium Direct Mail.
Dit zijn de belangrijkste resultaten:
- Een hoog bereik: 76% van de campagnes wordt daadwerkelijk gelezen of ingekeken.
- Meerdere contacten: met een gemiddelde van 4 blootstellingen per mailing versterkt dit medium de interesse dat het kan opwekken bij zijn publiek.
- Een lange levensduur: met 52% ervan nog steeds actief na 1 week.
- Een activerend medium: 45% van de campagnes genereert een reactie (in 28% van de gevallen een online reactie en in 27% van de gevallen een offline reactie).
- Gewaardeerde campagnes: 58% van de campagnes roept positieve gevoelens op, slechts 6% negatieve.
Bekijk alle resultaten via paper-reach.be. U kan er ook meer gedetailleerde analyses uitvoeren op basis van gewenste sectoren of sociodemografische profielen.