MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Wij wensen alle mediaspecialisten een warm eindejaar en een succesvol 2021. Ook de laatste dagen van 2020 blijft MediaSpecs paraat met haar nieuwssite en database.

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Regies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

21/12/2020

Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media richten samen nationale reclameregie op

Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media slaan de handen in elkaar en creëren samen een nationale reclameregie. Tegelijk stapt Var als medeaandeelhouder uit het kapitaal van Pebble Media.

Lees meer
 

Roularta, Rossel en DPG Media verenigen zich in Magixx

De grootste Belgische magazine-uitgevers, Roularta, Rossel en DPG Media, bundelen hun krachten onder de nieuwe koepel Magixx. Vanaf 1 januari zal Magixx aan adverteerders een verenigd nationaal aanbod presenteren dat de belangrijkste titels omvat.

Lees meer
 

Tv-zender TMC wordt vanaf januari gecommercialiseerd door IP Belgium

IP Belgium commercialiseert vanaf januari de Franse tv-zender TMC. Als deel van de TF1-groep zal TMC het IP-aanbod aanvullen met veelbelovende programma's. MediaSpecs had een interview met Denis Masquelier en François Pellissier.

Lees meer
 

Media & Culture Fast Forward: Mediahuis, DPG Media, Telenet en VRT wapenen zich tegen de grote internationale spelers

Gert Ysebaert, Kris Vervaet, John Porter en Frederik Delaplace bespraken op Media & Culture Fast Forward de initiatieven die ze nemen om zich te wapenen tegen buitenlandse platformen.

Lees meer
 

Media & Culture Fast Forward: Fragmentatie versus aggregatie – Hoe de audiovisuele media zich tot platformen bundelen

Merken stroomlijnen in de hoop duidelijkheid te creëren in de digitale media-explosie. Is coherentie het nieuwe hoogste goed? DPG Media lijkt met VTM alvast te vinden van wel. Niet ten koste van klassieke communities, zo zegt VRT.

Lees meer
 

Media & Culture Fast Forward: Redefining Relevance

Hoe relevant zijn nieuwsmerken anno 2020 voor hun publiek vandaag en morgen? Dat was één van de centrale vragen tijdens de sessie Redefining Relevance. Aan het woord: Greg Piechota, Liesbeth Van Impe, Francesca Dumas, Jurre Haak en Anissa Bougrea.

Lees meer
 

Eerste Apache Magazine met succes gelanceerd

Apache biedt voortaan haar onderzoeksjournalistiek niet enkel online aan, maar ook op papier. Het allereerste nummer van Apache Magazine ligt sinds 16 december in 320 krantenwinkels. Daarnaast vonden 1.800 abonnees het magazine in hun brievenbus.

Lees meer
 

Klakson houdt het voor bekeken

Klakson heeft beslist om niet meer te verschijnen in 2021. Het huis-aan-huismagazine was met twee edities aanwezig in de regio’s Merchtem en Asse. Danny Deliever, jarenlang verantwoordelijk voor de advertentiewerving, geeft een woordje uitleg.

Lees meer
 

Proximus koopt Mobile Vikings en JIM Mobile over van DPG Media

DPG Media verkoopt Mobile Vikings, omdat het te duur is om zelf bundels met naast mobiele telefonie ook vast internet aan te bieden. Voor de klanten verandert er niets, en evenmin voor de 80 mensen die voor Mobile Vikings werken, aldus Proximus.

Lees meer
 

Telenet sluit Streamz in Wallonië niet uit

Het is niet uitgesloten dat Streamz, de streamingdienst van DPG Media en Telenet, ooit de stap naar Wallonië zet. "We sluiten dat zeker niet uit", zegt Telenet-topman John Porter.

Lees meer
 

De Franstalige federatie van onafhankelijke radiostations RadioZ roept om hulp

RadioZ, dat een 30-tal onafhankelijke radiostations in Wallonië en Brussel verenigt, vraagt hulp naar aanleiding van de beslissing van de Franse Gemeenschap om de steun voor de digitale transitie naar DAB+ te verminderen.

Lees meer
 

IPM Advertising ambieert een “echte marketingfabriek” en kondigt hun nieuwe site aan gericht op een multimediaal aanbod

Met de ambitie om "completer, duidelijker en moderner" te zijn, stelt de nieuwe website van IPM Advertising voortaan de ganse reeks diensten voor die deze 'marketingfabriek' als het ware aanbiedt, volledig gewijd aan multimediale communicatie.

Lees meer
 

Philippe Cavadini nieuwe CFO van IPM Group

Vanaf januari wordt Philippe Cavadini de nieuwe CFO van IPM Group. Hij verlaat KOAN waar hij sinds februari 2019 aan de slag was als CEO.

Lees meer
 

Wijzigingen in directiecomité RMB: Catherine Servaes verlaat het bedrijf, promotie voor Valérie Janssens

Catherine Servaes, Development & Partnerships Director, heeft besloten om na 32 jaar RMB te verlaten. Valérie Janssens wordt gepromoveerd tot Development Director en zal zich richten op de implementering van het nieuwe reclamemodel van de regie.

Lees meer
 

Michiel Ameloot wordt nieuwe hoofdredacteur van VTM NIEUWS

Michiel Ameloot wordt vanaf 1 januari 2021 de nieuwe hoofdredacteur van VTM NIEUWS. Huidig hoofdredacteur Nicholas Lataire volgt Paul Daenen op als directeur News City, die na een journalistieke carrière van veertig jaar met pensioen gaat.

Lees meer
 

Marc Dupain verlengt voorzitterschap Communicatie Centrum

Marc Dupain bevestigt zijn mandaat als voorzitter van de raad van bestuur van het Communicatie Centrum, een functie die hij in 2018 aanvatte en die verlengd wordt voor de komende drie jaar.

Lees meer
 

Kris Poté (C²): Het MIC-principe

In een nieuwe blogpost vertelt Kris Poté, voorzitter van C², over het MIC-principe wat staat voor “Minimal Interpretable Communication”.

Lees meer
 

Heel wat nieuwe medewerkers bij Maxus in 2020

Ook in 2020 breidde Maxus zijn team uit met heel wat nieuwe medewerkers: Ellyn O'Byrne-Baudot, Alicia Van Steen, Julie Mathieu, Gaspard Bertrand, Tévi Van Brabant, Jessica Umuhoza, Violette Cajot en Charlie Kerres.

Lees meer
 

Whyte Corporate Affairs versterkt Brussels team met Jean-Sébastien de Halleux

Jean-Sébastien de Halleux versterkt het team van Whyte Corporate Affairs als Associate Consultant. Binnen het Brussels team zal hij zich toeleggen op public affairs en institutionele communicatieprojecten.

Lees meer
 

Seen from Space: “Big time” in Vlaanderen, de concentratie neemt toe

De nieuwe regie van Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media gaat in 2021 van start. Dit als reactie op DPG Media die de strijd om de horizontale concentratie heeft aangezwengeld. Maar wat zijn nu de gevolgen voor de reclamemarkt?

Lees meer
 

Seen from Space: Het vertrouwen in de media hangt af van de media

Tijdens de vijfde golf van de Recovery-barometer werd gepeild naar het vertrouwen in de verschillende spelers voor informatie over de gezondheidscrisis. De Belgische media staan op de 3de plaats, na artsen en medische specialisten.

Lees meer
 

Seen from Space: De duurzame impact van de coronacrisis op LN24

Het bereik van LN24 kreeg een sterke boost tijdens de eerste golf van de coronacrisis. Van juni tot september - een periode waarin de crisis afzwakte - was de gemiddelde daily reach nog steeds anderhalve keer hoger dan voor de crisis.

Lees meer
 

CSA-studie: Televisie blijft populairste audiovisuele medium

Televisie blijft het populairste audiovisuele medium, dat blijkt uit een studie van de Conseil Supérieur de l’Audiovisuel (CSA). De studie onderzocht het gebruik van audiovisuele media in de Franse Gemeenschap.

Lees meer
 

Het nieuwe PUB Magazine is er

Het nieuwe PUB Magazine bevat heel wat content rond televisie en data. Want schermen zijn overal, maar wat doet dat scherm met ons? Masterbrein achter dit kleurrijke werkje zijn de masterstudenten Reclame & Commerciële Communicatie van IHECS.

Lees meer
 

Take a Break met Xavier Damman en PUB

Op 26 januari organiseert PUB een nieuwe Take a Break Session. Centrale gast is Xavier Damman, cofounder en voorzitter van Open Collective. Het thema: Hoe kan de industrie deel uitmaken van de oplossing voor de klimaatcrisis?

Lees meer
 

Jobs

Account Director
Wunderman Thompson
Meer jobs
 
 

Agenda

Global Marketing Trends
15 januari | 09:00 - 10:00
BMMA Lunch with the winners of the Belgian Marketing Awards
19 januari | 12:00 - 14:00
CUBE Deep Dive: Youngsters & Research
19 januari | 12:00 - 13:15
UBA Book It: Ne dites pas à mes filles que je suis devenu écolo, elles me croient publicitaire !
21 januari | 13:30 - 14:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.614 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.051
  • vakpers: 627
  • dagbladen: 291
  • huis-aan-huisbladen: 454
  • out-of-home: 1.173
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 599
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.