Wijzigingen in directiecomité RMB: Catherine Servaes verlaat het bedrijf, promotie voor Valérie Janssens

FacebookTwitterLinkedIn

RMB kondigt vandaag de beslissing aan van Catherine Servaes, Development & Partnerships Director, om het bedrijf te verlaten. Tegelijkertijd wordt Valérie Janssens, die al sinds 2019 de digitale transformatie van het bedrijf in goede banen leidt, gepromoveerd tot Development Director.

Catherine Servaes verlaat RMB op 31 maart met “een uitstekende herinnering aan de fantastische ervaring met boeiende en aangename contacten en medewerkers”. Tot die datum zorgt ze er samen met het directiecomité van RMB voor dat de overgang vlot zal verlopen. Ze heeft enorm bijgedragen tot de opbouw van de bevoorrechte relaties van RMB met zijn mediapartners.

Yves Gérard, CEO van RMB: “Ik zal Catherine wellicht nooit voldoende kunnen bedanken voor haar trouw aan RMB en het werk dat ze er leverde. In dit bedrijf zijn zij en ik niet enkel collega’s en bondgenoten, maar ook vrienden. Catherine heeft alle ontwikkelingen van de regie meegemaakt: ze droeg er in grote mate toe bij dat die een succes werden en dat RMB uitgroeide tot toonaangevende reclameregie in België. Samen met haar is er ook een stukje van RMB’s ziel dat – ver van onze woelige reclamemarkt – vertrekt naar nieuwe horizonten. Ik wens haar van harte een succesvolle ontwikkeling toe. Dank u Catherine.”

Valérie Janssens treedt toe tot het directiecomité

De benoeming van Valérie Janssens tot ‘Development Director’ maakt deel uit van de ontwikkelingsstrategie van RMB dat zijn businessmodel 2021-2022 wil aanpassen. Vanaf 1 januari 2021 zal ze als Development Director de digitale transformatie van het bedrijf verder in goede banen leiden. Daartoe beheert ze onder meer volgende dossiers: aanpassing van de ERP (Enterprise Resource Planning) om de nieuwe realiteit van lineaire en niet-lineaire contexten te integreren in een crossmediale aanpak, ontwikkeling van een modern dataplatform om datalogica in alle bedrijfsprocessen te introduceren en de relatie met bestaande mediapartners van de regie voor strategische en technologische dossiers.

Yves Gérard, CEO van RMB: “Valérie heeft het ideale profiel voor een functie met meerdere beheerstaken, die trouwens strategisch zijn voor het bedrijf. Dankzij haar opleiding en multidisciplinair parcours in de media- en telecomwereld ontwikkelde ze de perfecte kennis en 360° visie van de uitdagingen, behoeften, sterktes en zwaktes van RMB. Ik kijk ernaar uit Valérie in haar nieuwe functie van Development Director te kunnen verwelkomen in het management van RMB. Valérie’s bijdrage tot het collectieve werk van het directiecomité om onze transformatie in goede banen te leiden, zal de ontwikkeling van het bedrijf op dit cruciale moment nog relevanter maken.”

Ter gelegenheid van zijn 35e verjaardag in oktober dit jaar, bevindt RMB zich op dit ogenblik op een keerpunt in zijn geschiedenis. Het bedrijf is al een tijd bezig met zijn digitale ontwikkeling en startte onlangs een groot transformatieprogramma op om RMB te laten evolueren van media- en mensgericht bedrijf naar een klantgericht en datagestuurde organisatie, waarin de mens een beroep doet op de technologie om zijn creatie- en innovatiepotentieel te ontplooien. Het uiteindelijke doel is uiteraard efficiënter en sneller inspelen op de evoluerende behoeften van adverteerders en mediabureaus.