MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Het najaar is gestart en dat betekent dat mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten weer een versnelling hoger schakelen.

Onze database kan hierbij een uitermate handige tool zijn. U vindt er onder andere de tarieven, kalenders en contactgegevens van alle Belgische media. Ook voor Nederlandse, Franse en Luxemburgse media kan u ons contacteren!

Afgelopen zomer gingen we langs bij enkele bedrijven om de dynamiek en de veerkracht van de media te tonen. Klik op de linken voor onze interviews met Wim Jansen/Veerle Colin (JCDecaux), Hans De Rore (Mediafin), Xavier Verellen (GMGroup), Wouter Van Melkebeek (Passe-Partout), Jorg Snoeck (RetailDetail), Philippe Masscheleyn (Boerenbond), Jérôme Geneste (Regie.lu), Bernard de Wasseige (Edition Ventures) en François le Hodey (IPM).

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

07/09/2020

Streamz start op 14 september, met titels van DPG Media, SBS en VRT en met een basis van 400.000 Play-abonnees

De VRT sluit aan bij Streamz, de Vlaamse streamingdienst die werd opgestart door Telenet en DPG Media. Een groot deel van de catalogus wordt beschikbaar gesteld en de VRT zal ook nieuwe reeksen lanceren op het platform.

Lees meer
 

Roularta, DPG Media en Mag Advertising verlengen WOW Magpack tot eind 2020

Het WOW Magpack bestaat uit 4 titels: Libelle, Femmes d'Aujourd'hui, Dag Allemaal en Ciné-Télé-Revue. Wegens succes wordt het gezamenlijk initiatief verlengd tot 31 december 2020. De voorwaarden blijven dezelfde.

Lees meer
 

Reclamebeperkingen bij de RTBF “zullen leiden tot jobverlies”

De Déclaration de Politique Communautaire (DPC) voorziet een progressieve beperking van reclame bij de RTBF. Deze omzetdaling komt er op een moment dat de zender te maken krijgt met een verlies van 14 miljoen euro aan reclame-inkomsten door corona.

Lees meer
 

Televisiereclame voor bioscoopfilms officieel toegestaan op Franse zenders in België

De Franse regering heeft beslist om bioscoopreclame officieel toe te staan op televisie. Dit betekent dat het nu mogelijk is om rond filmreleases te adverteren op Franse televisiezenders, zoals in België via Transfer op C8 en 13ème Rue.

Lees meer
 

De BAM-leden verkiezen voor het eerst een nieuwe Raad van Bestuur

De 12 verkozenen zijn Hanan Challouki, Annie Courbet, Joke De Nul, Alain Mayné, Kathleen Peeters, Sylvie Quertainmont, Burt Riské, Bart Swimberghe, Alex Thoré, Koen Van Impe, Steven Verbruggen en Dominique Vercraeye.

Lees meer
 

Mark Daemen leidt nieuwe afdeling van Roularta Media

Roularta Media start met de divisie Strategy & Innovation die gericht is op creatieve, innovatieve en strategische dienstverlening voor adverteerders. Dit nieuwe departement wordt geleid door Mark Daemen.

Lees meer
 

Drie Strategic Advisors versterken Roularta Brand Studio

Om aan de groeiende vraag bij adverteerders te beantwoorden, gaan er 3 Strategic Advisors aan de slag bij Roularta Brand Studio: Fabienne Dewilde, Inge Claerhout en Tom Wattez.

Lees meer
 

Sofie Rutgeerts versterkt het CIM

Sofie Rutgeerts gaat vanaf 7 september aan de slag bij het CIM, waar ze de TV- en Internet-studies zal leiden. Ze komt over van SBS waar ze de functie Head of Commercial Research bekleedde.

Lees meer
 

Vinciane Morel (VO Event) versterkt het vernieuwde CELEVAL

De GEES is opgedoekt en vervangen door een vernieuwde samenstelling van CELEVAL. Vinciane Morel werd naast Johnny Thijs als enige vertegenwoordiger uit de economische sector opgenomen in CELEVAL.

Lees meer
 

LEWIS Brussel viert tweejarig bestaan met twee nieuwe gezichten

Nu LEWIS Brussel twee jaar bestaat komen er twee nieuwe versterkingen: Charlotte Herelixka als nieuwe Senior Account Manager en Simon Lopez Velazquez als Account Executive bij het team van Delphine De Pauw.

Lees meer
 
MediaSpecs France NL

Najaar 2020: AB3 en ABXplore onthullen hun programmatie

AB3 en ABXplore (in regie bij RMB) hebben op 3 september hun najaarsprogrammatie onthuld. Te verwachten zijn nieuwe content, rubrieken, reportages, films en series, documentaires, en ga zo maar door.

Lees meer
 

Seen from Space: Radioconsumptie, de (onmerkbare) impact van de lockdown

Het CIM maakte eind augustus nieuwe luistercijfers bekend voor de periode januari tot juni. Door coronamaatregelen lag het veldwerk tijdelijk noodgedwongen stil. De impact van de lockdown op het luistergedrag is dan ook niet erg zichtbaar.

Lees meer
 

Seen from Space: Lockdown en mediagebruik, much ado about nothing?

Is het mediagedrag in België veranderd sinds de coronacrisis? Uit de resultaten van de Global Web Index blijkt dat er een sterke piek was tijdens de lockdown, gevolgd door een snelle terugkeer naar de normale situatie.

Lees meer
 

Belgische mode-enquête geeft inzicht in consumentengedrag sinds coronacrisis

Roularta-merken Knack Weekend, Le Vif Weekend, Feeling, Gael, Flair, Libelle en Femmes d’Aujourd’hui bundelden de krachten en bevroegen hun lezers om een beter inzicht te krijgen in het Belgische modelandschap.

Lees meer
 

The IAB Europe Guide to Brand Safety & Brand Suitability

In deze gids leest u de best practices van IAB Europe op vlak van brand safety en brand suitability.

Lees meer
 

Krist Pauwels helemaal transparant op Orbit by PUB

Dit jaar staat Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, helemaal in het teken van transparantie. Krist Pauwels, partner bij Choco en co-founder van Organisation Of The Future, is een van de sprekers tijdens het event.

Lees meer
 

Mediabedrijven getuigen over veerkracht van de sector

Afgelopen zomer gingen we langs bij 9 mediabedrijven die hun dynamiek en veerkracht tonen in deze moeilijke tijden. Meer weten? Klik op de titel en lees al onze Summer Interviews.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Kantar Talks: Reboot your CX understanding to supercharge growth
9 september 2020 | 10:00 - 11:00
CommPass Symposium (Online)
10 september 2020 | 09:00 - 11:30
CommPass Starters Kit: Digital Metrics
10 september 2020 | 17:30 - 20:30
FAM 30′ Apero Session with Hanan Challouki
10 september 2020 | 20:00 - 21:00
BAM, vonk, ABCi: How to increase engagement during times of social distancing? (Webinar)
11 september 2020 | 12:00 - 13:00
Belga: Persrelaties en persberichten schrijven
15 september 2020 | 09:30 - 17:00
UBA Trends Day Goes Virtual
17 september 2020 | 09:00 - 16:30
CommPass Starters Kit: Traditional Media Metrics
17 september 2020 | 17:30 - 20:30
PUB & Vanksen: Drive-to-Store (Online)
19 november 2020 | 14:00 - 16:30
CIM Workshop: Crossmedia Study (Online)
17 november 2020 | 09:00 - 12:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.664 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.059
  • vakpers: 628
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.177
  • digitaal: 1.651
  • radio/TV: 600
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.