Laden Evenementen

PUB Breakfast Session: Drive-to-Store (Vanksen)

08:00 - 10:30
FacebookTwitterLinkedIn

Corona wees ons nog eens op het belang van sociale interacties, maar vooral op het belang van het bedrijfsleven én van levenskwaliteit. Online shopping, levering aan huis en andere technische en digitale middelen bleken essentieel tijdens deze gezondheidscrisis. Maar worden zij ook de norm, of ligt er alsnog een mooie toekomst in het verschiet voor traditionele winkelpunten? Over die vraag zullen Jérémy Bastin en Mathieu Bidenbach (Vanksen) het hoofd buigen tijdens onze Breakfast Session van 22 september.

In de studie “Drive-to-store: quelle stratégie pour performer?” gaat Vanksen dieper in op verschillende hefbomen voor het genereren van drive-to-store (DTS), op basis van de tools die worden aangereikt door Google of sociale netwerken. Het bureau analyseerde hoe nieuwe technologieën de meest traditionele direct marketing- en ‘out of home’-tools transformeren om nieuwe ervaringen aan consumenten te bieden, evenals de enorme kansen die worden geboden door applicaties die op elke smartphone staan. Want ook de shoppers, die ultra-connected en mobiel zijn, evolueerden en bestaan nu uit verschillende profielen en generaties die gerespecteerd moeten worden. “En hoe de verkooppunten van morgen er zullen uitzien?” Chatbots, virtual en voice-based interfaces, virtual en augmented reality… De lessen die we uit deze studie konden trekken zouden u weleens kunnen verbazen.

Omwille van de coronamaatregelen is het aantal fysieke plaatsen beperkt tot 15, maar om hierin tegemoet te komen houdt PUB ook een livestream – enkel voor wie ingeschreven is. Livestreaming: de link wordt naar uw registratieadres gestuurd (onbeperkt aantal registraties).