Mediabedrijven getuigen over veerkracht van de sector

MediaSpecs
FacebookTwitterLinkedIn

De hele zomer lang gingen we langs bij enkele mediabedrijven om hun dynamiek en veerkracht te tonen.

Op deze manier maakt u kennis met bekende en minder bekende reclameregies, uitgevers en mediamakers die u de rijkdom en diversiteit van het Belgische medialandschap bewijzen.

9/9 – RetailDetail: “We hebben van een tanker terug een speedboot gemaakt”
“Je bedrijf afzetten totdat er betere tijden aankomen”, dat is wat Jorg Snoeck van RetailDetail moet doen. “Eigenlijk zijn we opnieuw een startup geworden na 11 jaar.” De vakpersuitgever paste zijn businessmodel aan en verbouwt momenteel aan 200 km/u.

8/9 – Wouter Van Melkebeek: “Passe-Partout is een historisch huis-aan-huisblad dat deel uitmaakt van het sociaaleconomisch leven, het is onze biotoop”
Leuvens ondernemer Wouter Van Melkebeek heeft er al een hele carrière binnen de gratis pers opzitten. Sinds januari is hij met Thema Media ook de trotse uitgever van het iconische huis-aan-huisblad Passe-Partout.

7/9 – Edition Ventures: “Een vrouw is zoveel meer dan mode”
Vandaag neemt Edition Ventures een centrale plaats in het Belgische medialandschap in als een van de grootste vrouwenmediagroepen qua print- en online bereik. Wat maakt de success story van dit bedrijf? Aan het woord is Bernard de Wasseige.

6/9 – Regie.lu: “Wij zijn de enige Luxemburgse regie die in staat is om alle gemeenschappen van Luxemburg efficiënt te bereiken”
Regie.lu heeft niet gewacht op de gezondheidscrisis om de Luxemburgse markt met een goed doordachte strategie uit te dagen. Jérôme Geneste, Head of Marketing & Communication van de regie, licht deze strategie in detail toe.

5/9 – François le Hodey (IPM): “Dagbladen spelen meer dan ooit een fundamentele rol in de samenleving”
Met de recente overname van L’Avenir heeft IPM zijn positie binnen de dagbladmarkt nog versterkt. Wij gingen langs bij CEO François le Hodey. Hij had het onder meer over de ambities van het bedrijf en hoe ze de coronacrisis hebben doorstaan.

4/9 – GMGroup: “Wij willen specialist zijn in vooruitgangsdenken”
Beeld je in: ons medialandschap met forten als Roularta, Mediahuis, DPG Media en Rossel. Wie durft daartussen iets nieuws bouwen? GMGroup is zo’n lefgozer, Newsweek en Harari hun pronkstuk. Managing Director Xavier Verellen getuigt over deze courage.

3/9 – Mediafin, huis van vertrouwen en kwaliteit
Mediafin, uitgever van De Tijd en L’Echo, blijft groeien en kwam sterk uit de coronacrisis. Hans De Rore, Managing Director van reclameregie Trustmedia, vertelt u alles over hun succesverhaal, hun integraties en hun najaarsplannen.

2/9 – Bruisend JCDecaux gaat vol voor DOOH
Out-of-home is misschien wel het mediumtype bij uitstek dat zwaar te lijden had onder de coronacrisis. Marktleider JCDecaux wil echter vooral naar de toekomst kijken. MediaSpecs had een gesprek met Wim Jansen en Veerle Colin.

1/9 – Boerenbond: “Dit was een extreme test voor het communicatieteam, wij zijn coronaproof”
De Boerenbond. Het is een naam die klinkt als een klok. Maar wat is hun rol binnen de mediasector? Directeur Communicatie Philippe Masscheleyn licht de communicatiemix van de organisatie toe, bestaande uit een magazine, nieuwsbrieven en zoveel meer.