Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Zoals elke week hebben wij voor u al het relevante medianieuws en speciale corona-initiatieven van de voorbije week op een rijtje gezet.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
04/05/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
Topiq - de online tool die wereldwijd alle nieuwsartikels scant en analyseert - dook afgelopen week in honderdduizenden artikels, op zoek naar trends en analyses rond Audi, BMW, Volvo en Mercedes.
Lees meer
|
|
|
|
CommPass zal de AMMA gratis livestreamen op 11 juni om 16 uur. Om dit allemaal goed te hosten, lanceert CommPass vanaf 11 mei AMMAstream, een platform waarop ook alle cases te vinden zullen zijn en dat een volle maand alle activiteiten zal hosten.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis verwierf alle aandelen van de mediagroep van moederbedrijf Lafayette. Saint-Paul Luxembourg is uitgever van onder meer de titels Luxembourg Times, Télécran, Contacto en Luxemburgs oudste krant Luxemburger Wort.
Lees meer
|
|
|
|
Eind maart lanceerde NP een speciale promotie voor tijdens de lockdown. Adverteerders die één pagina boekten, kregen een extra pagina gratis. Deze actie wordt met een maand verlengd tot 31 mei en daarnaast wordt de zomerpromo vervroegd naar 1 juni.
Lees meer
|
|
|
|
Eerder dit jaar raakte bekend dat Transfer de Franse zender C8 op de Belgische reclamemarkt ging introduceren en nu is het eindelijk zover. Belgische adverteerders krijgen voortaan toegang tot de reclameblokken van C8.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta Local Media kondigt aan dat De Streekkrant vanaf dinsdag 19 mei opnieuw beschikbaar is, een week na de heropening van de winkels. Naar aanleiding van de coronacrisis was de gratis krant acht weken niet beschikbaar.
Lees meer
|
|
|
|
De openbare omroep heeft twee nieuwe hoofdredacteurs aangesteld bij VRT NWS. Dimitri Verbrugge wordt hoofdredacteur van "Het Journaal" en Elke Jacobs van "Digitaal en Jong". Beiden werken al op de VRT-nieuwsdienst in een leidinggevende functie.
Lees meer
|
|
|
|
Nathalie Rahbani start op 4 mei als Head of Marketing bij DPG Media voor tv en streaming. In december zette ze na zes jaar een punt achter haar carrère bij Telenet waar ze aan de slag was als Director Brand, Media & Communications.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Begin maart verenigde de eventsector zich in de Alliantie van Belgische Eventfederaties die de hele sector vertegenwoordigt. Er werd hard gewerkt aan drie domeinen die niet alleen de sector, maar ook de overheid perspectief moeten bieden.
Lees meer
|
|
|
|
Lijncom, Publifer en JCDecaux daagden creatief talent uit om hun ‘helden’ in de kijker te zetten via DOOH. De bedanking voor de bakker van het agentschap ‘What's in a name?’ en het hart voor de mondmasker van ‘Silver & Copper’ zijn de laureaten.
Lees meer
|
|
|
|
Uit de CoronaCookingSurvey blijkt dat de media het kook- en eetgedrag van de Vlaming tijdens deze lockdown sterk beïnvloeden. Dagelijkse Kost van productiehuis Hotel Hungaria blijkt hierbij de belangrijkste inspiratiebron.
Lees meer
|
|
|
|
VIER en VIJF zorgen niet alleen voor een dagelijkse portie relevante content op het scherm, ook online zijn de televisiezenders met nieuwe formats meer dan ooit aanwezig.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta noteert een groter aantal gebruikers op zijn website Libelle-lekker.be. De vlucht naar de keuken tijdens de lockdown vertaalt zich daar in een verdubbeling vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Frank Van Damme volgt vanaf 1 augustus Bernard Sintobin op als zakelijk directeur van Wereldmediahuis, de vzw die het kwartaalblad MO* en de website MO.be uitgeeft. Zijn voorganger gaat met pensioen.
Lees meer
|
|
|
|
PUB vroeg aan enkele regies hoe zij deze lockdown ervaren, uiteraard vanop afstand, via een video-interview. Deze week is het de beurt aan Wim Jansen, CEO van JCDecaux België en Luxemburg.
Lees meer
|
|
|
|
|
Op maandag 27 april publiceerde het CIM deze twee studies. Een verrijking, want voor het eerst worden de TGM-studie en de gloednieuwe CDJ-studie gecombineerd in een database die unieke inzichten levert over consumenten.
Lees meer
|
|
|
|
Whyte Corporate Affairs en het peilinginstituut Dedicated hebben een enquête gehouden bij 1.500 Belgen. De studie richt zich op verschillende thema’s, waaronder de communicatie van werkgevers tijdens de lockdown.
Lees meer
|
|
|
|
Het 'Recovery' onderzoek van AQRate deelde respondenten op naargelang hun arbeidsstatuut. Voor de groep die zijn arbeidssituatie zag veranderen, is er een toename merkbaar van de mediaconsumptie en meer bepaald van het gebruik van sociale media.
Lees meer
|
|
|
|
AQRate voerde een onderzoek uit met als centrale vraag: “Wat doe je sinds de start van de lockdown meer of minder dan tevoren?". Uit de resultaten blijkt dat de extra beschikbare tijd Belgen stimuleert om virtueel verder te kijken dan hun vier muren.
Lees meer
|
|
|
|
De studie toont aan dat de Vlaamse gamer gemiddeld 25 à 44 jaar oud is, samenwoont en kinderen heeft. Net geen 3/4 van de Vlamingen gamet wekelijks, meer dan de helft zelfs dagelijks, en liefst 62% speelt wekelijks op tablet of smartphone.
Lees meer
|
|
|
|
In deze crisisperiode bundelen PUB en Auxipress hun krachten om elke week een widget aan te bieden in verband met het coronavirus.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Hans Maertens is gedelegeerd bestuurder van Voka en heeft een verleden in de mediawereld. Hoe kijkt hij naar werken in coronatijden en, vooral, naar wat er ons nadien staat te wachten?
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
5 mei 2020 | 12:00 - 13:00
|
12 mei 2020 | 12:00 - 13:30
|
26 mei 2020 | 09:30 - 11:00
|
11 juni 2020 | 16:00 - 18:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.707 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.088
- vakpers: 637
- dagbladen: 299
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.165
- digitaal: 1.691
- radio/TV: 579
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|