Transfer introduceert Franse zender C8 op Belgische advertentiemarkt

FacebookTwitterLinkedIn

Sinds maandag 27 april krijgen de Belgische adverteerders toegang tot de reclameblokken van C8. Transfer en C8 zijn klaar voor de commercialisering van de Belgische campagnes. Met haar 40 reclameblokken per dag biedt C8 de Belgische adverteerder heel wat speelruimte aan.

C8 is enorm populair bij onze Franstalige landgenoten: meer dan 41% heeft de nieuwe zender al bekeken sinds de zender in januari geïntroduceerd werd in België. Wanneer we de profielen bekijken, zien we dat zo’n 47% van de kijkers tussen de 25 en 54 jaar oud is. De totale segmentatie blijkt ook best kwaliteitsvol te zijn: 20% behoort tot de sociale klasse 1-2, wat 15% hoger valt in vergelijking met het tv-totaal. Bijkomend onderzoek heeft eveneens uitgewezen dat gemiddeld 89.500 kijkers en 4,3% bij VVA 18-54 woensdag als de favoriete tv-dag beschouwen.

De gemiddelde daily reach (347.981 kijkers) van C8 toont aan dat deze semi-generalist haar plekje gevonden heeft ondanks de bizarre coronatijden. Met een gemiddelde daily market share van 1,5% op VVA 18-54 en zelfs pieken tot 3,6% tijdens een Disney-special, klimt de zender tot 7,5% voor dezelfde doelgroep. Deze cijfers zijn grotendeels te danken aan de sterke programmatie tijdens primetime: bekende documentaires, nieuwsmagazines of blockbusterfilms zijn hier een goed voorbeeld van. “Ce Soir Chez Baba”, de dagelijkse spinoff van “Touche Pas à Mon Poste!” tijdens de lockdown, scoort in reach bijvoorbeeld net zo goed als het originele format. Dat bevestigt nogmaals dat Cyril Hanouna niet zomaar van de kaart of de buis weggeveegd kan worden.