AMMAstream helpt de AMMA uit te reiken op 11 juni

FacebookTwitterLinkedIn

CommPass heeft de knoop doorgehakt: de AMMA zullen uitgereikt worden tijdens een gratis ‘livestreamed ceremony’ op donderdag 11 juni om 16 uur. De Bronze, Silver en Gold awards zullen geproclameerd worden rechtstreeks vanuit de studio.

Om dit allemaal goed te hosten, lanceert CommPass vanaf 11 mei AMMAstream, een platform waarop ook alle cases te vinden zullen zijn. Dat streamingplatform zal gedurende een volle maand alle activiteiten hosten en distribueren.

Dankzij de sponsors en de draagkracht van CommPass zullen het platform en de livestream gratis aangeboden worden. Alle professionals uit de mediasector kunnen zich vanaf vandaag registreren op commpass.media/media-awards.

Samen met de sponsors en in nauw overleg met de UMA zullen we van deze uitreiking een feestelijk moment maken met zoveel mogelijk kijkers binnen onze sector. Het is een uitdagende challenge die we graag aangaan, met verschillende momenten van interactie met de genomineerden en winnaars, de juryleden en met onze sponsors”, aldus Wout Dockx, voorzitter van CommPass.

Een grondig herschikt jureringsproces

AMMA staat dit jaar voor ‘Adapted Masters in Media Awards’. Ook het verloop van de jurering van de AMMA 2020 moest een aantal keren “adapted” worden aan de bijzondere omstandigheden van vandaag.

De verschillende sessies van de expertjury’s werden afgewerkt via videoconferenties en online voting. De genomineerde dossiers konden dit jaar niet gepresenteerd worden aan het publiek op het podium van de UMA Day Best Media Campaigns. De UMA koos ervoor de cases op te nemen zodat ze online kunnen bekeken worden op uma.be/evenement/uma-webinar.

Ook de ‘Research & Innovation Session’ kon niet doorgaan en zal vervangen worden door een webinar op 26 mei om 9u30. Alle dossiers voor de Media Research of the Year en de 5 nominaties voor de Innovation & Development of the Year zullen er gepresenteerd worden.

De zitting van de finale AMMA-jury werd tot twee keer toe uitgesteld, maar zal uiteindelijk digitaal plaatsvinden op 8 mei. De public voting voor de drie genomineerde adverteerders in de categorie Media Advertiser of the Year zal lopen van 11 mei tot 31 mei.

Ik denk dat we best trots mogen zijn op deze veertiende AMMA-editie”, zegt juryvoorzitster Nathalie Rahbani, AMMA Media Advertiser of the Year 2019. “Met 112 ingediende dossiers doen we het even goed als andere jaren. Alle juryleden hebben zich goed aangepast aan de omstandigheden en evenveel of zelfs nog meer energie gestopt in de evaluatie van de dossiers in hun categorie, de sessies via videoconferentie en de stemming online.