Bakkers en naaisters van mondmaskers verkozen tot ‘Heroes’

FacebookTwitterLinkedIn

Eerder deze maand daagden Lijncom, Publifer en JCDecaux creatief talent uit om hun favoriete beroep in de kijker te zetten via een digitale animatie. Op 24 april werd voor het eerst de meest creatieve animaties geselecteerd uit de verschillende inzendingen.

De opvallende bedanking voor de bakker, die dag en nacht aan de slag blijft, van het agentschap ‘What’s in a name?’ en het hart voor de mondmaskermakers van het agentschap ‘Silver & Copper’ waren beiden verfrissend en erg actueel volgens de jury. Beide digitale campagnes zullen vanaf 27 april tot en met 3 mei volop te zien zijn op de digitale borden in de belangrijkste NMBS-stations, Brusselse metro, Antwerpse premetro, Brussel en Luik.

De actie houdt aan gedurende de lockdown, dus creatieve agentschappen kunnen nog minstens 2 weken essentiële beroepen bedanken. Merkneutrale digitale animaties waarmee een specifieke doelgroep bedankt wordt, kunnen nog steeds ingezonden worden.

Uit alle inzendingen zullen de initiatiefnemers elke vrijdag van de lockdown twee inzendingen kiezen. Originaliteit in de keuze van de doelgroep en creativiteit in de digitale vormgeving zijn de criteria die bepalen of de inzending wordt weerhouden.

Deelnemen kan eenvoudig door de creaties voor donderdag 16u te mailen naar heroes@doohmedia.be met duidelijke vermelding van de contactgegevens van het agentschap en personen die erop gewerkt hebben.

Alle informatie over Lijncom, Publifer en JCDecaux vindt u in de MediaSpecs Database.

Technische fiches in verband met het initiatief zijn hier terug te vinden: