Topiq – de nieuwe news monitoring tool – dook voor MediaSpecs in het premium autosegment, nu ook met “attributes”

Topiq
FacebookTwitterLinkedIn

Topiq (www.topiq.pro) is een digitale tool die news content opspoort, analyseert en verwerkt tot een inzichtelijk dashboard met nieuws, trends, insights en analyses. Dat levert relevante info op voor communicatieprofessionals, van journalist over planner tot brand manager. MediaSpecs kan de komende weken de tool exclusief voor België aan de tand voelen.

Vorige week kon u in MediaSpecs al een analyse terugvinden over de festivalzomer (topiq.pro/festivals), en deze week duikt de tool in duizenden wereldwijde nieuwsbronnen op zoek naar inzichten over de premium-automerken Audi, BMW, Mercedes en Volvo.

Topiq gaat deze week een stapje verder en voegt een premium feature toe aan de analyse. De resultaten worden afgezet tegen zelfgekozen attributes, zoals aandrijving, technologie, koetswerktype, enz.

Hierdoor speurt de tool niet alleen naar artikels over de merken, maar koppelt hij de insights aan de vooraf gedefinieerde attributes. Daarmee demonstreert Topiq een doorgedreven maatwerk.

Wat deze keer opviel? Dat marktaandeel zich vertaalt in media-aandacht: het volume aan BMW- en Mercedes-artikels is aanzienlijk groter dan Audi en Volvo.

Er is een duidelijke trend naar elektrisch, connected cars en er is weinig aandacht voor cabrio’s en pick-ups.

Er zit veel meer in de data: speel gerust zelf met de tool op www.topiq.pro/cars.

Nog interessanter is uiteraard wat de tool voor uw merk of organisatie kan vinden. Interesse?
Vraag dan een vrijblijvende demo aan.