SMI Barometer 2023: Influencers kunnen zorgen voor gezondere levensstijl
Arteveldehogeschool en Comeos brengen met de SMI Barometer jaarlijks het gebruik en de evaluatie van sociale media en influencermarketing door Belgen in kaart.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
Arteveldehogeschool en Comeos brengen met de SMI Barometer jaarlijks het gebruik en de evaluatie van sociale media en influencermarketing door Belgen in kaart.
Lees meerOm zijn transparantie, zijn efficiëntie tegenover adverteerders en bureaus, en zijn kostenbesparingen door een betere advertentieplaatsing cijfermatig te onderbouwen, deed Channel Factory een beroep op PwC voor een evaluatie van zijn technologie.
Lees meerOm marketeers handvaten te geven om duurzaamheid centraal te plaatsen binnen de onderneming(en) waarvoor ze werken, realiseerde BAM eind vorig jaar een greenpaper waarin een tiental experts meningen, cases en cijfermateriaal delen.
Lees meerUit een onlangs gepubliceerd onderzoek in het Verenigd Koninkrijk blijkt dat een grote meerderheid (70%) van de 2.009 respondenten één of meerdere methoden gebruikt om hun online identiteit te beschermen.
Lees meerIn de categorie van de streamingabonnementen zijn de eerste 5 golven van de Recession Monitor duidelijk: de besparingen nemen toe. In golf 5 (week van 10 mei) verklaart 1 op 5 kleine besparingen te doen en 1 op 6 grote besparingen.
Lees meerDe Belgische marktonderzoekbureaus zijn in 2022 verder hersteld van de coronacrisis. Toch staan niet alle sterren gunstig. De omzetgroei vlakt weer af en veel bureaus verwachten de komende maanden een negatief effect van de inflatie.
Lees meerIn 2023 bracht MediaNest voor de derde keer het mediagebruik en de mediaopvoeding in Vlaamse gezinnen in kaart. Voor deze editie gunden meer dan 1.000 respondenten een inkijk in het schermgebruik van hun kinderen.
Lees meerUit het Nielsen Annual Marketing Report blijkt onder andere dat 84% van de marketeers streamingkanalen in hun mediaplan opneemt.
Lees meerEen presentatie door Nielsen IQ bij de UBA overliep onlangs de actuele trends in de wereld van de FMCG. De prijsdruk die vooral vorig jaar vastgesteld werd, leidde niet tot een vergelijkbare daling van de aankoopvolumes.
Lees meerAdverteerders uit de voedingssector verbonden zich er zopas toe de leeftijdsgrens voor hun campagnes op te trekken van 12 naar 13 jaar. Voor de gelegenheid analyseerde Space de televisie-aanwezigheid van de groep ‘voeding’ in Nielsen.
Lees meerDe Worldcom Public Relations Group heeft de Digital Health Monitor 2023 uitgebracht. Uit het rapport blijkt dat de grootste farmaceutische bedrijven nog altijd kansen laten liggen om op lokaal niveau zichtbaar te zijn via social media.
Lees meerMet een gemiddelde score van 32 positioneren de Belgische telecomproviders zich in de middenmoot op vlak van merkempathie. De sector scoort zo beter dan banken, automerken en energieleveranciers, maar moet retailers en verzekeraars laten voorgaan.
Lees meer