RMB kondigt nieuwe positionering, nieuw logo en nieuw submerk aan tijdens event in eigen pop-up

FacebookTwitterLinkedIn

Op woensdag 23 november onthulde RMB zijn nieuwe logo en positionering. Bij deze gelegenheid huldigde de regie in zijn gebouwen een pop-up in, waar de komende drie weken een reeks evenementen en workshops voor de mediawereld zullen plaatsvinden.

Het evenement ging van start met een toespraak van Jean-Paul Philippot, algemeen directeur van de RTBF, die de toon van de avond zette: “RMB heeft altijd een verantwoordelijke betrokkenheid boven commerciële prestaties gesteld. Op dit keerpunt, nu de pijlers waarop wij onze zekerheden hebben gebaseerd instorten, moeten wij blijk geven van een grote verantwoordelijkheid. Positieve en duurzame verantwoordelijkheid vóór winstgevendheid.” Dus minder cijfers en meer aandacht voor communicatie.

Voor de presentatie van de nieuwe positionering werd het woord gegeven aan Yves Gérard, CEO van RMB, en Massimo Papa, adjunct algemeen directeur van RMB, die respectievelijk de wens om de markt voor te blijven toelichtten met het nieuwe logo en de nieuwe slogan, en de drie pijlers van RMB: innovatie, exploratie en duurzaamheid. Deze thema’s worden de komende drie weken uitgewerkt in evenementen en workshops binnen de pop-up. Meer details in ons artikel hierover.

De M staat voor beweging, en deze beweging staat dan weer voor onze slogan ‘Move ahead’. Het staat voor onze wil om vooruit te gaan en onze markt voor te zijn” – Yves Gérard over de symboliek van het nieuwe logo.

Innovatie is een rode draad bij RMB. In ons ecosysteem is automatisering complex, zowel in audiovisuele als in transactionele processen. Wat de automatisering betreft, gaan wij geen ommuurde tuin aanleggen, maar de markt een ‘open garden’ aanbieden” – Massimo Papa over het thema technologische innovatie.

Tussen de toespraken door werd ook de informele aankondiging gedaan van een nieuw submerk dat RMB binnenkort zal lanceren, naast zijn F.L.A.S.H. afdeling voor creatieve expertise en VIBE voor data expertise. “We worden producenten van inhoud voor jongeren rond streaming. We gaan een deel van ons pand beschikbaar stellen aan content creators“, zegt Massimo Papa zonder al te veel te zeggen. Meer informatie hierover op 14 december aan het einde van de Innovatieweek.