MediaXim: Reclame-investeringen 2012 Q1 – 2011 Q1
Het bijgevoegd document bevat een overzicht van de reclame-investeringen 2012 Q1 - 2011 Q1, op nationaal vlak en met een opdeling tussen Noord en Zuid....
Lees meerMediaSpecs Insights brengt Expert Generated Content. Ook een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
Het bijgevoegd document bevat een overzicht van de reclame-investeringen 2012 Q1 - 2011 Q1, op nationaal vlak en met een opdeling tussen Noord en Zuid....
Lees meerHet bijgevoegd document bevat een overzicht van de reclame-investeringen 2012 Q2 - 2011 Q2 en 2012 S1 - 2011 S1, op nationaal vlak en met een opdeling tussen Noord en Zuid....
Lees meerAan gegevens geen gebrek. Alleen durven de resultaten wel eens uiteen te lopen. Internetmetingen (vooral van het publiek van websites) zijn een taaie materie, en niet alleen in België. En nochtans bestaat er voor elk van de 3 grote resultatencategor...
Lees meerDe Franse overheid heeft per 5 januari 2009 de publieke omroep France Télévisions verboden om tussen 20u en 6u -nog reclame uit te zenden. Voor de Belgische consument en adverteerder voorspelden we toen geen grote verandering. En we hadden het bij ...
Lees meerDit document biedt een terugblik op het televisiejaar 2011 wat betreft de kijkcijfers (met inbegrip van het uitgesteld kijken) en het gebruik door adverteerders van TV reclame voor de promotie van hun merken. Hun investeringen zouden nog zijn toegeno...
Lees meerBegin januari 2010 wordt time-shifted viewing` (TSV) of uitgesteld kijken` opgenomen in de bereiksmeting. Nadat we dit fenomeen in een vorige editie al uit de doeken deden, kunnen we u deze keer enkele cijfers voorschotelen, onder meer voor de Be...
Lees meerTot nog toe moesten we ons bij analyses over uitgesteld tv-kijken of time-shifted viewing (TSV) beperken tot buitenlandse gegevens. In België verzamelde de CIM-studie over het tv-bereik tijdens 2009 al informatie over TSV, maar de aanpassing van de ...
Lees meerTimeshifted Viewing is de mogelijkheid om een tv-programma later of uitgesteld te bekijken met gebruik van een video- of dvd-recorder, of via een digitale decoder met harde schijf. Tot nu toe werd dit tv-gebruik geklasseerd als ander scherm...
Lees meerMeer dan 60% van de gezinnen in het CIM TV-panel heeft intussen digitale tv. De meeste recente digitale decoders bieden ook de mogelijkheid om uitgesteld tv te kijken, wat door de operatoren (Telenet, Belgacom, Voo en de anderen) maar al te graag wor...
Lees meerOnlangs vond het eerste SpaceWatcher Breakfast plaats voor Space-klanten, voor wie dit soort evenementen een exclusief karakter heeft. De aanwezigen kregen een presentatie voorgeschoteld van de huidige media/marketingtrends. Dit artikel is een sa...
Lees meer... althans voor de durvers! Hoewel, het risico is betrekkelijk klein: als we de bereikgegevens per maand (of minder) bekijken, stellen we vast dat het mooie weer niet het hele publiek doet verdampen. En de kosten per maand, die blijken verhoudingsge...
Lees meerPTOC, de expert in out-of-home media` of buitenreclame die werkt voor Space, heeft net een studieafgerond over het brede universum van het stadsmeubilair. PTOC maakte gebruik - maar niet uitsluitend - van de CIM-gegevens over affichage om de geogra...
Lees meer