ZenithOptimedia en DigitasLBi verenigen zich

FacebookTwitterLinkedIn

Mediabureau ZenithOptimedia en digitaal communicatiebureau DigitasLBi consolideren hun digitale expertise in België. Het initiatief kadert in de nieuwe samenwerkingsstrategie tussen de merken binnen de Publicis Groupe, aangekondigd eind 2015. Objectief is om synergiën te vinden en versterken tussen media-expertise en digitale productie.

 

De versnelde digitalisering van communicatie en transformatie van marketing brengen nieuwe uitdagingen voor adverteerders en dus ook voor hun bureaus. Antwoord op die uitdagingen zit in ontkoppeling van silo`s (media, content, creatie en productie) en in slimme combinatie van media met digitale oplossingen, data-analyse of content marketing. Beide Publicis-entiteiten hebben beslist om hun talenten samen te brengen om efficiënt en vooral volledig te kunnen antwoorden op briefings, vertrekkende vanuit een brede waaier aan gemeenschappelijke expertises.

 

Concreet: vanaf midden maart delen de twee bureaus één managementstructuur aangestuurd door Philippe Cavadini en Davy Caluwaerts (CEO en MD van Vivaki Belgium), in trio met José Fernandez (Managing Director van Digitas LBi). Beide agentschappen zullen gemeenschappelijke bureaus delen in Oudergem. Elk bureau behoudt zijn merknaam, strategische positionering én operationele onafhankelijkheid op eigen klanten.