Saskia Schatteman wordt nieuwe CEO van Var

FacebookTwitterLinkedIn

Thierry Van Zeebroeck draagt na de zomer de fakkel als CEO van Var, de reclameregie van de VRT, over aan Saskia Schatteman.

 

Van Zeebroeck zal de komende maanden instaan voor een vlotte overgangsperiode en zal aan de Var verbonden blijven als strategisch adviseur voor het directiecollege en voor de leden van de Raad van Bestuur.

 

Saskia Schatteman heeft een ruime ervaring in marketing en media opgebouwd: ze werkte achtereenvolgens voor Mondelez, Procter & Gamble, De Lijn, Telenet en sinds 2011 voor Microsoft. In 2014 werd ze verkozen tot Advertiser Personality of the Year en in 2008 tot Marketeer of the Year. Saskia Schatteman behaalde een Master in Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen en een Master in Algemeen Management aan de Vlerick Management School.

 

Saskia Schatteman: “Ik ben heel blij met deze nieuwe uitdaging in een wereld in volle transitie. Ik ken Var als een mooi bedrijf, gedragen door een getalenteerde ploeg. Het is een mediaregie die sterke merken vertegenwoordigt, en samen met de sterke VRT-content goed gewapend is voor de boeiende uitdagingen van de digitale toekomst. Ik kijk er dan ook ten zeerste naar uit om als CEO verder te werken aan het succesverhaal van de Var in een snel evoluerende wereld”.

 

Thierry Van Zeebroeck: “Ik ben bijzonder verheugd met de keuze van Saskia. Haar ervaring in zowel de marketing- als mediawereld, gecombineerd met een diep inzicht in de noden van de adverteerders, zijn troeven die van pas zullen komen om het succesverhaal van Var verder te zetten in een steeds meer digitale toekomst. Saskia kan rekenen op een bijzonder sterk team aangestuurd door general manager Anny Wuyts. Ik zal Var graag bijstaan daar waar nodig”.