AMMA 2024: Sector wordt nog actiever betrokken bij evaluatie van de cases

FacebookTwitterLinkedIn

CommPass heeft het vernieuwde reglement en de activiteitenkalender van de Annual Master in Media Awards bekendgemaakt. De AMMA 2024 betrekken in een zeer uitgebreide jury nog meer partijen in de evaluatie van de beste cases inzake media-expertise.

Fundamenteel verandert er niet veel: CommPass bouwt verder op de procedures van de vorige jaargangen. Het proces voor toekenning van de awards wordt enigszins aangepast om de efficiëntie van de grote jury (meer dan 160 leden) te verbeteren. De ervaring van vorig jaar, toen de jury het recordaantal van 173 dossiers diende te verwerken, leert dat deze aanpassingen niet overbodig zijn.

In bepaalde categorieën krijgt de finale jury, onder leiding van José Fernandez (D’Ieteren), meer beslissingsrecht en dus ook meer verantwoordelijkheid. Zo zal deze jury beslissen op basis van de ingediende dossiers in verschillende categorieën of er een award “Advertising Brand of the Year” wordt toegekend aan een merk dat zich door zijn communicatie bijzonder onderscheiden heeft tijdens het afgelopen jaar.

Meer expertjury’s voor het selecteren van genomineerden en winnaars

Er kunnen dossiers ingediend worden in 14 categorieën. Vanaf dit jaar kan dezelfde case in maximaal 2 categorieën worden ingediend. Men zal dus zorgvuldig de domeinen moeten uitkiezen waarin de campagne werkelijk uitblinkt.

De AMMA’s omvatten 2 groepen van onderscheidingen: de Cases Awards en de Talent Awards. De eerste hebben als onderwerp campagnes en ontwikkelingen die het afgelopen jaar impact hebben gehad. De Talents Awards zijn gericht op individuen of teams die een stempel hebben gedrukt op de sector in 2023.

In onderstaande tabel vindt u een overzicht van het jureringsproces.

Nieuw dit jaar is dat dossiers in de brede categorie “Best Use of 1 Medium” worden behandeld tijdens één juryzitting met vertegenwoordigers van mediavakverenigingen zoals WE MEDIA, VIA en IAB. Op die manier hoopt CommPass dat de beste cases binnen deze categorie nog meer mediaprofessionals zullen inspireren.

Voor de evaluatie van de categorie “Media Brand of the Year” wordt beroep gedaan op de Expert Groep van Club33, samengesteld uit jonge mediaprofessionals.

Inspirerende events in de kalender

CommPass nodigt traditiegetrouw de hele sector uit om de cases te ontdekken. Dossiers binnen de categorieën ‘Media Research of the Year’ en ‘Innovation & Development of the Year’ worden traditioneel gepresenteerd aan de AMMA-jury en het publiek tijdens de sessie CommPass Research & Innovation op 28 maart.

De genomineerde cases in 6 categorieën worden beknopt gepresenteerd op het podium van de UMA Get Together Best Media Campaigns op 15 mei.

De winnaars worden in de bloemetjes gezet tijdens de AMMA Ceremony op 6 juni.

CommPass zal ook dit jaar de presentaties en video’s van de genomineerde dossiers delen op zijn website.

U verneemt alles over het reglement, de voorwaarden voor deelname en de evenementen in de AMMA-kalender op www.commpass.media.