Er waait een nieuwe wind door Publicis Groupe: Davy Caluwaerts stelt zijn nieuw team voor

FacebookTwitterLinkedIn

Er waait een nieuwe wind door Publicis Groupe, en die wordt gekenmerkt door ambitie en enthousiasme. Vandaag presenteert Davy Caluwaerts, CEO Publicis Groupe België, zijn nieuw team dat bestaat uit een Executive Management en een Expert Board.

Het Executive Management bestaat uit Davy Caluwaerts, Jean-Louis Fauvel, Nathalie Tavernier, Sascha Van der Borght en Berten Peremans.

De Expert Board bestaat uit Berten Peremans (Chief Strategy Officer), Matthias Langenaeker (Head of Strategy, Planning & Data), Astrid Mattelaer (Head of PR & Influence), Joyce Poelmans (Head of Content), Sascha Van der Borght (Chief Growth Officer), Eduardo Marques (Chief Creative Officer), Jean-Louis Fauvel (Head of Finance), Livy Beenens (Head of PMX), Nathalie Tavernier (Head of Talent) en Nejwa Jacobs (Head of Operations).

Davy Caluwaerts: “Bij mijn aanstelling als CEO wist ik meteen dat ik me goed wilde omringen. Ik kies bewust voor een horizontale structuur. We bevinden ons in een uitzonderlijke situatie van transformatie waarin het belangrijk is om de vinger aan de pols te houden wat betreft onze business, klanten en teams. De Expert Board is dan ook een divers team met vertegenwoordiging van elke expertise binnen het agentschap. Hun missie: informatie snel doorspelen om collectief en dynamisch geïnformeerde beslissingen te nemen voor de operationele werking van het bureau. En ook: waar we de laatste jaren goed in geslaagd zijn, is onze reputatie op te bouwen als een Great Place to Work. De nieuwe set-up is de garantie dat we onze People Obsessed-cultuur blijven waarmaken. People Obsessed is niet alleen onze methode van werken voor klanten, maar ook onze leidraad voor de omgeving die we willen creëren voor collega’s en teams.”

Publicis Groupe België gaat voluit voor ROI door datainspiratie en -activatie via creatieve content op maat van lokale cultuur, productie en media. 2024 wordt het jaar van data, technologie en AI. De focus gaat naar de synergie van de vele expertises die Publicis in huis heeft: strategie en data staan meer dan ooit centraal, creativiteit blijft de raison d’être.

Een belangrijke evolutie in de organisatie van Publicis Groupe is de verdere integratie van Media. Het Media Planning team sluit aan bij het team van Strategie & Data, aangestuurd door Matthias Langenaeker en Berten Peremans. Het Strategie & Data team telt ondertussen 45 mensen.

De Media Expertises (Broadcast, Publishing, Programmatic, Search, Social en Adops) worden vanaf nu georganiseerd onder het overkoepelende PMX (Publicis Media Exchange), aangestuurd door Livy Beenens als nieuw Head of PMX.