MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Schrijf u in voor de MediaSpecs RoadShow

Beste mediavrienden,

Er zijn het afgelopen jaar heel wat functionaliteiten bijgekomen in onze database. MediaSpecs nodigt alle gebruikers uit voor een gratis demo van 15 minuten via Teams. We tonen u welke (nieuwe) functionaliteiten uw werkende leven makkelijker kunnen maken.

Kies een van de vier sessies (NL of FR, om 10u of 11u) tijdens onze RoadShow op maandag 28 en dinsdag 29 augustus. Klik hier om in te schrijven.

Enkele dagen later, op donderdag 31 augustus, is het overigens tijd voor de eerste grote najaarsafspraak in onze sector: inschrijven voor de UMA Get Together / UBA Media Date kan nog steeds.

In deze newsletter vindt u het recente medianieuws, alsook onze zomerinterviews met deze week Reinhard Van den Bergh, Christine Van den Berghe en Sandra Philippaerts.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

21/08/2023

MediaSpecs Summer Interview: Christine Van den Berghe (Lijncom) – “CommPass biedt kwalitatieve mediatrainingen, voor starters tot en met experten, bij adverteerders, bij media of in agentschappen”

CEO van Lijncom Christine Van den Berghe beheert al sinds 2016 het OOH-reclamenetwerk van openbaar vervoersbedrijf De Lijn, dat 4.400 bussen en trams ter beschikking stelt. Ze is ook bestuurslid bij CommPass, Voka en BlueBike.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Sandra Philippaerts (iO) – “Met de mediaplanner van MediaSpecs stellen we op enkele minuten een conceptueel plan op”

Als Media Strategist bij iO, nu 2 jaar, zat Sandra Philippaerts op de eerste rij tijdens de internationale expansie van het bedrijf in 2021, met takken in België en Nederland, Zweden en Bulgarije, en 1.500 werknemers over de verschillende locaties.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Reinhard Van den Bergh (D’M&S) – “Wij geloven enorm in communicatie, vandaar de radioreclame voor ons eigen agentschap”

Reinhard Van den Bergh is Account Strategist bij D'M&S, waar hij al sinds '95 werkt. D'M&S is een full-service agency opgestart in Brugge en uitgebreid naar Brussel en Antwerpen.

Lees meer
 

Najaar 2023: ‘Celebrity MasterChef’, nieuwe ‘Nonkels’ en ‘De Expeditie – Groenland’ kruiden het najaar van Play

De komende weken en maanden zendt Play nieuwe seizoenen uit van hun succesprogramma’s. Ook van het nieuwe avonturenprogramma De Expeditie - Groenland wordt veel verwacht. Verder is het uitkijken naar o.a. MasterChef en Nonkels.

Lees meer
 

RMB en Upcut werken samen om duurzame start-ups in de kijker te zetten

RMB wil dat reclame toegankelijk is voor alle spelers die bijdragen tot de duurzaamheidstransitie. De regie nam dan ook contact op met Upcut voor een uniek aanbod: de creatie van reclamespots en digitale mediaruimte tegen betaalbare condities.

Lees meer
 

Roularta’s omzet en winst onder druk door verhoogde kosten en economische onzekerheid

Roularta Media Group realiseert een omzet van € 159 miljoen, wat € 10 miljoen lager is dan in de eerste jaarhelft van 2022. Dit voornamelijk omwille van een moeilijke advertentie- en lezersmarkt.

Lees meer
 

GroupM Recession Monitor: Is de welvarende Belg reclame-avers?

GroupM voerde in de eerste helft van 2023 onderzoek bij 2.000 Belgen tussen 18 en 59 jaar om te kijken naar hun kijk op de wereld, hun interessegebieden en hun mediagedrag.

Lees meer
 

Club33 organiseert een secret Summer Cocktail (31/08), gratis voor de young ones

Club33 heeft een missie. "Wij willen alle media-experten jonger dan 34 jaar connecteren en inspireren", vertelt Ann Hoerée (directeur van CommPass, dat bezieler is van Club33). Daartoe organiseert Club33 de Summer Cocktail op 31 augustus, vanaf 18u.

Lees meer
 

Orbit by PUB XP 2023: Afspraak op 19 oktober

[Provided by PUB] Sinds 2018 wil Orbit by PUB XP de markt verenigen rond essentiële en vooral duurzame waarden. In 2023 staat het consumentengedrag voorop.

Lees meer
 

Jobs

Boekhouder
Lijncom
Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

MediaSpecs Summer Interview: José Fernandez (D’Ieteren) bereidt zich voor op een jaar zonder Autosalon – “Zelfs zonder fysiek event willen we dit momentum vasthouden en investeren in communicatie”

José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer bij D'Ieteren en Media Personality of the Year op AMMA 2023, belichaamt de slogan van zijn bedrijf: "Moving people forward". Hij praat met ons over mobiliteit in alle facetten.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Mike Koedinger, CEO Maison Moderne en nieuwe voorzitter van EMMA, adviseert ons “om te gaan dineren bij Juntos als je naar Ibiza gaat”

Mike Koedinger geeft ons een interactief artikel vol links naar zijn verschillende projecten. En natuurlijk geeft hij ons ook zijn zomertips: van zijn favoriete restaurant op Ibiza tot zijn favoriete politieke roman.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Sophie Vanderwinkel (IPM Advertising) bereidt zich voor op een interessant najaar met “efficiënte campagnes en een onmisbare dosis maatschappelijke verantwoordelijkheid”

Sophie Vanderwinkel, General Manager van IPM Advertising, heeft het over technologische ontwikkelingen van de regie, over projecten voor de adverteerders in het najaar, maar ook over hoe ze herbront tijdens de zomer, van yoga en romans tot cocktails.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Sofie Rutgeerts (CIM) verklaart dat “het CIM de tweede audience measurement-organisatie in Europa is die lid is van de Media Rating Council”

Sofie Rutgeerts is Manager TV & Digital Research bij het Centrum voor Informatie over de Media, oftewel het CIM. Ze vertelt ons over de Media Rating Council, de ontwikkelingen bij het CIM en haar plannen tijdens de vakantieperiode.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Hugues Rey (Havas) legt uit dat “betekenis geven aan merken doorheen hun communicatie essentieel is”

In dit Summer Interview heeft Hugues Rey (Havas) het met ons over de nieuwe golf van de Meaningful Brands-studie, over de recente rebranding van Havas, over de zomer in een mediabureau en over vakantie op de Balearen.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Grégory Vandenschrick (RMB) moedigt aan uit de comfortzone te stappen en “het dagelijks leven op te schudden met nieuwe dingen”

Grégory Vandenschrick is Sales Director bij RMB. De regie won de AMMA Media Sales House of the Year (Leaders) voor de tweede keer op rij. Grégory vertelt ons over SLICE, maar ook over podcasts en het belang van iets nieuws te durven doen.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Roularta bouwt een polyvalente audiovisuele studio ten dienste van de businesscommunity, vertelt Alex Coene (Kanaal Z)

Als netmanager van Kanaal Z en Canal Z heeft Alex Coene het aanbod verruimd tot business, economie en geld, en dat levert jaar na jaar steeds meer kijkers op. Laat hem u ook vertellen over de spiksplinternieuwe studio, die ook u kan gebruiken.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Eva Bohez (Trustmedia) leest “gemakkelijk een boek uit op één dag”

Eva Bohez is Business Partner Luxury bij Trustmedia, dat onlangs een Gold AMMA als Media Sales House of the Year (Challengers) won. Een mooie verdienste, met Sabato als uithangbord. En laat dat nu net het medium zijn waar Eva Bohez graag mee uitpakt.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Ilse Baele (Ads & Data) is “redelijk verslaafd aan mijn Kindle e-reader”

Ilse Baele werkt als Marketing Director sinds 2021 mee aan de grote media-truck genaamd Ads & Data. Ze heeft het over Total TV en De Standaard, en laat zich in het leven graag vergezellen door podcasts.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Olivier Trop (The Oval Office) is gebruiker van het eerste uur, “MediaSpecs is handig als eerste aanzet van een mediaplan”

Olivier Trop is sinds 2021 Managing Director van het communicatiebureau The Oval Office. Hij neemt het woord over de mijlpalen van dit jaar en zijn persoonlijke préférences tijdens de zomer.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: voor Hannes Smets (RCA) is “Curaçao een supermooi eiland en de mensen spreken er gewoon Nederlands”

Hannes Smets is Senior Media Planner bij full-service communicatiebureau RCA, dat in 2022 35 kaarsen uitblies. Hannes vertelt ons over het werk, maar ook "Beyond the Agency" over de zomer. Maak kennis met Hannes Smets in ons tweede Summer Interview.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview: Lieve Pattyn (EG) “kan ongelofelijk genieten van een boek, liefst non-fictie”

Lieve Pattyn van EG was in 2022 nog Media Advertiser of the Year op de AMMA. Voor het eerste MediaSpecs Summer Interview van dit jaar vertelt ze over de verwezenlijkingen bij EG én over zomerse materie. Lezen, reizen, en onthaasten: lees het hier.

Lees meer
 

Agenda

RoadShow: Haal meer profijt uit MediaSpecs
28 augustus 2023 | 10:00 - 10:30
CommPass Summer Workshop met Sofie Rutgeerts: How to make your figures shine?
29 augustus 2023 | 14:00 - 17:00
UMA Get Together
31 augustus 2023 | 09:00 - 14:30
UBA Media Date
31 augustus 2023 | 15:15 - 21:00
Club33: Summer Cocktail
31 augustus 2023 | 18:00 - 22:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.