Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
De zomer nadert met rasse schreden maar van een lagere nieuwsintensiteit is op dit moment nog geen sprake.
Zo viel er verrassend nieuws te rapen bij IPG Mediabrands, waar Sylvie Irzi na negen jaar haar afscheid aankondigde, is Frederik Delaplace de nieuwe CEO van VRT en neemt Rossel de regionale krant Paris-Normandie over.
Voor dagelijks nieuws kan u terecht op www.mediaspecs.be of volg ons op LinkedIn, Twitter en Facebook.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
22/06/2020
|
|
|
|
|
|
|
De Vlaamse regering draagt Frederik Delaplace, de huidige CEO van Mediafin, voor als nieuwe Gedelegeerd Bestuurder van de VRT. Hij volgt Leo Hellemans op die eerder dit jaar werd aangesteld als Gedelegeerd Bestuurder ad-interim.
Lees meer
|
|
|
|
De rechtbank in het Franse Rouen heeft het bod van de Belgische mediagroep Rossel op de regionale krant Paris-Normandie aanvaard. 60 van de 240 jobs zullen daardoor verdwijnen. Het concurrerende bod van het eveneens Belgische IPM werd verworpen.
Lees meer
|
|
|
|
Na negen jaar bij IPG Mediabrands legt Sylvie Irzi op het eind van het eerste semester van 2020 haar functie als CEO Belux neer. "Deze persoonlijke keuze dringt zich aan mij op", zegt Sylvie. "Ik hunker al lang naar een internationale rol".
Lees meer
|
|
|
|
De voorzitter van de raad van bestuur Luc Van den Brande en interim-CEO Leo Hellemans stelden het jaarverslag 2019 voor in de Commissie Media van het Vlaams parlement. De VRT bereikte vorig jaar wekelijks meer dan 90% van de Vlamingen.
Lees meer
|
|
|
|
We Media laat weten dat uitgevers van de Franstalige Gemeenschap voortaan een subsidie kunnen aanvragen via het actieplan van de Federatie Brussel-Wallonië. Steun kan worden aangevraagd tot 24 juni 2020.
Lees meer
|
|
|
|
De tiende editie van de Matrix-studie toont de stabiliteit die digitale media tegenwoordig kenmerkt: een marktaandeel van 41,1% en een netto omzet van 933,4 miljoen. Daarnaast valt het op dat display belangrijker blijft dan video.
Lees meer
|
|
|
|
In de week dat Joachim Coens, Egbert Lachaert en Georges Louis Bouchez een nieuwe poging doen om een federale regering te vormen, gaat Topiq in de wereldwijde database op zoek naar politiek nieuws.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
Sinds 9 juni werkt Gonda Lontings bij het onafhankelijke communicatie-adviesbureau Propaganda, waar ze de structurele groei mee zal managen. “Iedereen in onze sector kent haar als een enorm professionele kracht", aldus CEO Michel Libens.
Lees meer
|
|
|
|
A.S.Adventure publiceert op zaterdag 20 juni onder het motto "Livin’ la vida local" een tête-bêche in het zomernummer van Het Nieuwsblad Magazine, met 11 pagina’s inspiratie om de vakantie in eigen land door te brengen.
Lees meer
|
|
|
|
Knack en Le Vif/L’Express plannen deze zomer een contentreeks rond elektrisch rijden: ‘Road to EV’. Deze start met een intro-artikel waarin de resultaten van een marktonderzoek over de autosector, uitgevoerd door Roularta Research, besproken worden.
Lees meer
|
|
|
|
IPG Mediabrands heeft een analyse uitgevoerd waarin onderzocht werd wat de gevolgen van de coronacrisis zullen zijn op de reclame-investeringen, zowel in België als op wereldniveau.
Lees meer
|
|
|
|
Uit het jaarverslag van Reuters blijkt dat steeds meer lezers zich een abonnement aanschaffen voor digitale media overal ter wereld. Tegelijkertijd blijft het vertrouwen in informatie in het algemeen erg laag.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds de opening van de winkels op 11 mei werd een duurzaam herstel van de verplaatsingen geobserveerd in de Belgische steden en gemeenten. Om de evoluties in detail te kunnen volgen, werd de "JCDecaux Mobility Tracker" ontwikkeld.
Lees meer
|
|
|
|
Contentmarketingbureau SPYKE en radio and music agency Studio Helsinki gingen dieper in op de arbeidsmarkt in een whitepaper die ook focust op het belang van employer branding. Daarin wordt duidelijk dat het belang van employer branding nog toeneemt.
Lees meer
|
|
|
|
Met het platform ElkeZaakOnline.be zet bpost zijn eerste stappen in de digitale wereld. FeWeb, de federatie van digitale bedrijven, waarschuwt de ondernemer die begint met e-commerce.
Lees meer
|
|
|
|
|
Tijdens het BAM Marketing Congress reiken zes business- en marketingorganisaties voor de eerste keer de Belgian Marketing Awards uit. Bedrijven of een marketeer nomineren kan nog tot 15 juli.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens de lockdown liet PUB enkele regies aan het woord, nu worden er ook enkele vragen gesteld aan mediabureaus. Deze week is het de beurt aan Christine Brone, Managing Director van PHD Media.
Lees meer
|
|
|
|
Nielsen publiceerde de gegevens betreffende de offline mediabestedingen van april. Dat maakt het mogelijk de schade die de coronacrisis veroorzaakte beter in te schatten. In april alleen daalt de waarde van de mediamarkt met maar liefst 52%.
Lees meer
|
|
|
|
Orbit by Pub 2020, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, start online op maandag 19 oktober en wordt afgesloten met een live-uitzending op 22 oktober. Voor de derde editie werd gekozen voor het thema transparantie.
Lees meer
|
|
|
|
Kantar publiceerde recent het Dimension 2020-rapport dat zich boog over de manier waarop consumenten gedragstargeting percipiëren. Anders gezegd: hoe staan ze tegenover reclame op basis van hun recent surfgedrag? 'Consumer ambivalence', aldus Kantar.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
25 juni 2020 | 20:00 - 21:00
|
29 juni 2020 | 13:00 - 18:00
|
1 juli 2020 | 09:00 - 17:00
|
2 juli 2020 | 12:45 - 18:00
|
2 juli 2020 | 14:00 - 16:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.083
- vakpers: 632
- dagbladen: 297
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.673
- radio/TV: 578
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|