MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

De zomer nadert met rasse schreden maar van een lagere nieuwsintensiteit is op dit moment nog geen sprake.

Zo viel er verrassend nieuws te rapen bij IPG Mediabrands, waar Sylvie Irzi na negen jaar haar afscheid aankondigde, is Frederik Delaplace de nieuwe CEO van VRT en neemt Rossel de regionale krant Paris-Normandie over. 

Voor dagelijks nieuws kan u terecht op www.mediaspecs.be of volg ons op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

22/06/2020

Frederik Delaplace nieuwe CEO van VRT

De Vlaamse regering draagt Frederik Delaplace, de huidige CEO van Mediafin, voor als nieuwe Gedelegeerd Bestuurder van de VRT. Hij volgt Leo Hellemans op die eerder dit jaar werd aangesteld als Gedelegeerd Bestuurder ad-interim.

Lees meer
 

Rossel zal Franse krant Paris-Normandie overnemen

De rechtbank in het Franse Rouen heeft het bod van de Belgische mediagroep Rossel op de regionale krant Paris-Normandie aanvaard. 60 van de 240 jobs zullen daardoor verdwijnen. Het concurrerende bod van het eveneens Belgische IPM werd verworpen.

Lees meer
 

Sylvie Irzi verlaat IPG Mediabrands

Na negen jaar bij IPG Mediabrands legt Sylvie Irzi op het eind van het eerste semester van 2020 haar functie als CEO Belux neer. "Deze persoonlijke keuze dringt zich aan mij op", zegt Sylvie. "Ik hunker al lang naar een internationale rol".

Lees meer
 

Jaarverslag VRT: goed rapport 2019, nog werk om ‘nieuwe Vlamingen’ aan te werven

De voorzitter van de raad van bestuur Luc Van den Brande en interim-CEO Leo Hellemans stelden het jaarverslag 2019 voor in de Commissie Media van het Vlaams parlement. De VRT bereikte vorig jaar wekelijks meer dan 90% van de Vlamingen.

Lees meer
 

Franstalige printuitgevers kunnen steun aanvragen tot 24 juni

We Media laat weten dat uitgevers van de Franstalige Gemeenschap voortaan een subsidie kunnen aanvragen via het actieplan van de Federatie Brussel-Wallonië. Steun kan worden aangevraagd tot 24 juni 2020.

Lees meer
 

Matrix-studie: digitale marketing stabiliseert en is goed voor bijna 1 miljard per jaar

De tiende editie van de Matrix-studie toont de stabiliteit die digitale media tegenwoordig kenmerkt: een marktaandeel van 41,1% en een netto omzet van 933,4 miljoen. Daarnaast valt het op dat display belangrijker blijft dan video.

Lees meer
 

Topiq, de nieuwe news monitoring tool, kijkt deze week naar de politieke berichtgeving

In de week dat Joachim Coens, Egbert Lachaert en Georges Louis Bouchez een nieuwe poging doen om een federale regering te vormen, gaat Topiq in de wereldwijde database op zoek naar politiek nieuws.

Lees meer
 

Propaganda verwelkomt Gonda Lontings als Client Service Director

Sinds 9 juni werkt Gonda Lontings bij het onafhankelijke communicatie-adviesbureau Propaganda, waar ze de structurele groei mee zal managen. “Iedereen in onze sector kent haar als een enorm professionele kracht", aldus CEO Michel Libens.

Lees meer
 

A.S.Adventure en Mediahuis Advertising publiceren een tête-bêche over lokale vakanties

A.S.Adventure publiceert op zaterdag 20 juni onder het motto "Livin’ la vida local" een tête-bêche in het zomernummer van Het Nieuwsblad Magazine, met 11 pagina’s inspiratie om de vakantie in eigen land door te brengen.

Lees meer
 

Nieuwe contentreeks rond elektrisch rijden, ‘Road to EV’ bij Knack en Le Vif/L’Express

Knack en Le Vif/L’Express plannen deze zomer een contentreeks rond elektrisch rijden: ‘Road to EV’. Deze start met een intro-artikel waarin de resultaten van een marktonderzoek over de autosector, uitgevoerd door Roularta Research, besproken worden.

Lees meer
 

Na Covid-19: een reclamemarkt in heropbouw in 2021 na een forse daling in 2020

IPG Mediabrands heeft een analyse uitgevoerd waarin onderzocht werd wat de gevolgen van de coronacrisis zullen zijn op de reclame-investeringen, zowel in België als op wereldniveau.

Lees meer
 

Stijging verkoop digitale abonnementen tijdens coronacrisis

Uit het jaarverslag van Reuters blijkt dat steeds meer lezers zich een abonnement aanschaffen voor digitale media overal ter wereld. Tegelijkertijd blijft het vertrouwen in informatie in het algemeen erg laag.

Lees meer
 

“JCDecaux Mobility Tracker” indicator evalueert de terugkeer van het OOH-bereik en de stedelijke mobiliteit

Sinds de opening van de winkels op 11 mei werd een duurzaam herstel van de verplaatsingen geobserveerd in de Belgische steden en gemeenten. Om de evoluties in detail te kunnen volgen, werd de "JCDecaux Mobility Tracker" ontwikkeld.

Lees meer
 

10 jaar voor HR-markt herstelt, employer branding blijft cruciaal

Contentmarketingbureau SPYKE en radio and music agency Studio Helsinki gingen dieper in op de arbeidsmarkt in een whitepaper die ook focust op het belang van employer branding. Daarin wordt duidelijk dat het belang van employer branding nog toeneemt.

Lees meer
 

FeWeb: Iedereen een webshop? Eerst een plan, dan een platform!

Met het platform ElkeZaakOnline.be zet bpost zijn eerste stappen in de digitale wereld. FeWeb, de federatie van digitale bedrijven, waarschuwt de ondernemer die begint met e-commerce.

Lees meer
 

Belgian Marketing Awards: nomineren kan nog tot 15 juli

Tijdens het BAM Marketing Congress reiken zes business- en marketingorganisaties voor de eerste keer de Belgian Marketing Awards uit. Bedrijven of een marketeer nomineren kan nog tot 15 juli.

Lees meer
 

Video-interview met Christine Brone, Managing Director van PHD Media

Tijdens de lockdown liet PUB enkele regies aan het woord, nu worden er ook enkele vragen gesteld aan mediabureaus. Deze week is het de beurt aan Christine Brone, Managing Director van PHD Media.

Lees meer
 

Seen from Space: Mediabestedingen in lockdown

Nielsen publiceerde de gegevens betreffende de offline mediabestedingen van april. Dat maakt het mogelijk de schade die de coronacrisis veroorzaakte beter in te schatten. In april alleen daalt de waarde van de mediamarkt met maar liefst 52%.

Lees meer
 

Transparantie troef tijdens Orbit by PUB

Orbit by Pub 2020, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, start online op maandag 19 oktober en wordt afgesloten met een live-uitzending op 22 oktober. Voor de derde editie werd gekozen voor het thema transparantie.

Lees meer
 

Seen from Space: Consumenten paradoxaal ten opzichte van gedragstargeting

Kantar publiceerde recent het Dimension 2020-rapport dat zich boog over de manier waarop consumenten gedragstargeting percipiëren. Anders gezegd: hoe staan ze tegenover reclame op basis van hun recent surfgedrag? 'Consumer ambivalence', aldus Kantar.

Lees meer
 

Jobs

Chief Digital Officer
stad Antwerpen
Digicom Expert
BAPIE and Affordable Medicines Europe
Meer jobs
 
 

Agenda

FAM 30′ Apero Session with Tatjana Raman
25 juni 2020 | 20:00 - 21:00
Digital Pharma Summit (Livestream)
29 juni 2020 | 13:00 - 18:00
Business Markers: We make you³ grow by building a plan on one page (Webinar)
1 juli 2020 | 09:00 - 17:00
Social Media Summit
2 juli 2020 | 12:45 - 18:00
BAM Legal Expert Group: GDPR, Two Years Later (Webinar)
2 juli 2020 | 14:00 - 16:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.083
  • vakpers: 632
  • dagbladen: 297
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.673
  • radio/TV: 578
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.