Maxus zet in op verandering in Corporate Social Responsibility

FacebookTwitterLinkedIn

Maxus zet in op verandering in Corporate Social Responsibility (CSR) en legt aan de hand van hun ‘ABC of CSR’ uit wat hun Corporate Social Responsibility programma inhoudt. Chief Client Officer Britt Luyten besprak de nieuwe aanpak in detail tijdens de Maxus Day. Op de voorgrond komen daarbij Corporate Consciousness, Social Solidarity en Responsible Responsiveness.

C voor Corporate Consciousness

Er wordt voortdurend gebruikgemaakt van data en insights om doelgroepen te identificeren en die zijn gestoeld op overeenkomsten en verschillen tussen individuen in onze maatschappij. Hoewel we dus voortdurend geconfronteerd worden met die verschillen, blijven we toch niet stilstaan bij de maatschappelijke impact van dat anders-zijn. Bekijken we dit onderwerp echter vanuit een sociale invalshoek, zo meent Maxus, dan nemen we onze blinddoek als het ware af en zien we in dat we veel geluk hebben, want er zijn veel mensen die het al zwaar te verduren kregen.

S voor Social Solidarity

Er is dus een duidelijke discrepantie tussen dat bewustzijn en actie ondernemen. Maxus ging daarom aan de slag met CSR en wil iets teruggeven aan de maatschappij. Dat zal het doen vertrekkende vanuit twee CSR-pijlers, die elk hun eigen team toegewezen krijgen.

Het eerste Maxus-team zal zich storten op diverse mini-CSR-projecten, zijnde plastic flessen vervangen door herbruikbare Maxus-drinkbussen, manden in het kantoor plaatsen waarin men spullen kan doneren, de ‘Goeie Daad van de Maand’ en ga zo maar door.

Voor de tweede CSR-pijler slaat Maxus de handen voor een langere termijn in elkaar met een maatschappelijke organisatie die hun hulp kan gebruiken. Alle leden van de Maxus-familie kunnen aan dat gekozen goed doel enkele van hun werkuren doneren.

R voor Responsible Responsiveness

Maxus zal van woorden ook daden maken, hetzij in kleine stapjes of in ambitieuzere sprongen. Daarbij wil het ook zijn klanten en leveranciers motiveren om hetzelfde te doen of de acties mee te ondersteunen. Dit onderdeel is al een keer in werking gezet tijdens de BedNet-actie van Maxus ten behoeve van de Nationale Pyjamadag: klanten en partners werkten mee aan de actie en voor elk van de 53 foto’s van teams in pyjama doneerde Maxus een bedrag aan BedNet.