Maxus Belgium wordt EssenceMediacom

FacebookTwitterLinkedIn

Eind april 2022 kondigde GroupM wereldwijd aan dat zijn twee sterkst groeiende agency-netwerken de handen in mekaar slaan om een nieuw bureau te lanceren, genaamd EssenceMediacom. De fusie zal klanten een one-stop-shop bieden die het technologische, performance- en data-gedreven DNA van Essence combineert met MediaCom’s geïntegreerde, strategische media-expertise.

In België zal Maxus vanaf 31 januari vormgeven aan dit nieuwe agentschap. Maxus België maakt onder eigen naam al 4 jaar lang deel uit van het MediaCom netwerk. Concreet wil dit zeggen dat GroupM België vanaf volgend jaar 3 agentschappen zal hebben: EssenceMediacom, Mindshare en Wavemaker. MediaCom België blijft onder zijn huidige vorm bestaan.

De afgelopen 8 maanden is het Maxus managementteam via verschillende workstreams volop mee aan het werken om EssenceMediacom vorm te geven. Het voelt dus zeer goed aan om ook officieel de overstap te kunnen maken. We zijn ontzettend trots op wat we met Maxus de afgelopen 10 jaar hebben kunnen opbouwen. Vanuit het niets hebben we met veel passie, drive en overtuiging iets moois neer kunnen zetten. Vandaag voelen we ons weer net als 10 jaar geleden. EssenceMediacom wordt een soort van supercharged startup, klaar om ervoor te gaan vanaf de eerste dag”, vertelt Els Thielemans, CEO van EssenceMediacom België.