Officiële lancering van EssenceMediacom, het nieuwe agentschap van GroupM

FacebookTwitterLinkedIn

EssenceMediacom, het nieuwe agentschap van GroupM, wordt vandaag officieel als nieuwe speler in de media-industrie gelanceerd met als slogan “Breakthrough thinking for brands”. Het bureau streeft ernaar nieuwe kansen voor merken te creëren en geïntegreerde mediaproducten aan te bieden.

Door het samensmelten van de sterktes van Maxus, de performance- en data-gedreven aanpak van Essence en de multichannel audience planningexpertise van MediaCom, biedt het agency state-of-the-art oplossingen aan klanten”, aldus EssenceMediacom.

Het nieuwe aanbod wordt ondersteund door EMOS – EssenceMediacom’s Operating System. Dit is een verzameling modulaire tools en data.

Els Thielemans, CEO van EssenceMediacom, zegt: “Na 9 maanden samenwerken met het internationale team lanceren we dit nieuwe agentschap. Ik ben trots dat ook de bijdrage van onze lokale ploeg mee de toekomst van ons netwerk heeft kunnen bepalen. Ik heb altijd al veel belang gehecht aan het opbouwen van een unieke bedrijfscultuur. Ik ben dus blij dat onze mensen het fundament van ons agency blijven en dat we hen met deze evolutie mooie groei- en ontwikkelingsmogelijkheden kunnen bieden. Met de focus op data, technologie en analyse ben ik er ook van overtuigd dat we onze klanten nog beter gaan kunnen adviseren.

Gino Baeck, CEO van GroupM, voegt daaraan toe: “Maxus stond bekend om zijn motto ‘Leading Change’, en deze bedrijfscultuur blijft leven in het nieuwe agentschap. De innovatieve benadering van Maxus met de data-gerichte aanpak van Essence en de strategische expertise van MediaCom zorgen voor een ongeëvenaard aanbod. GroupM, met zijn portfolio van Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom, staat volledig klaar om een antwoord te bieden op de uitdagingen die marketeers vandaag de dag hebben. De focus van EssenceMediacom op Breakthroughs zal nieuwe standaarden zetten qua bedrijfscultuur, marketing en business en zal onze klanten uitzonderlijke waarde bieden.

In ons land zal Maxus vanaf vandaag vormgeven aan dit nieuwe agentschap. MediaCom België blijft onder zijn huidige vorm bestaan.