AMMA: Alle genomineerden binnen 8 categorieën zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Twee expertgroepen van de AMMA-jury, samengesteld door voorzitter Steven De Deyne (Head of Media & Production Competence Center bij Proximus), vergaderden afgelopen vrijdag om de beste dossiers te nomineren in de categorie Media Research of the Year en de nieuwe categorie Best Use of 1 Medium.

Deze nieuwe categorie beantwoordt aan de vraag vanuit de sector naar inspiratie en kennisdeling inzake het efficiënt aanwenden van de verschillende touchpoints”, zegt Christine Jean, Head of Marketing, Branding & Media Management bij AG Insurance en ondervoorzitster van de jury. “De mogelijkheden van alle media zijn immers uiterst snel geëvolueerd tijdens de laatste jaren en het gebruik van elk touchpoint vereist specifieke kennis.

De genomineerden

Voor de AMMA van Media Research of the Year komen 5 mediastudies in aanmerking:

  • bpost
  • GroupM
  • Havas Media
  • DPG Media
  • Brightfish

Voor de nieuwe categorie Best Use of 1 Medium moest de expertjury een selectie maken uit liefst 22 dossiers, afkomstig uit verschillende segmenten van de mediasector: OOH, video, audio, gaming, social en inhome advertising. Omwille van een aantal gelijke scores na de geheime stemming, heeft de jury beslist 6 dossiers te nomineren en door te verwijzen naar de finale jury:

  • JCDecaux / UM
  • RMB / dentsu
  • Zigt
  • Space / Spacefwd
  • Maxus / Silk
  • Clear Channel

Meer info over de genomineerden van de 6 eerste categorieën vindt u hier.