AMMA: Genomineerden binnen 6 categorieën zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

De genomineerden binnen 6 AMMA (Annual Master in Media Awards) categorieën werden gisteren aangekondigd door de jury’s. De editie 2022 van de AMMA heeft een nieuw record gevestigd. Er werden niet minder dan 157 dossiers ingediend in 15 categorieën, die elk betrekking hebben op een specifiek domein van de media-expertise.

De toewijzing van de AMMA verloopt in twee stappen. Zo worden de dossiers binnen de categorieën ‘Best Media Strategy’, ‘Best Creative Media Use’, ‘Best Use of Performance Marketing’, ‘Innovation & Development of the Year’, ‘Best Use of Data’ en ‘Best Use of Native & Content’ onder de loep genomen tijdens zes verschillende jurysessies van een groep experten die 5 dossiers per categorie selecteren en doorsturen naar de finale jury. De debatten van deze 6 expertgroepen werden in goede banen geleid door juryvoorzitter Steven De Deyne samen met Christine Jean, Head of Marketing, Branding & Media Management bij AG Insurance, in de hoedanigheid van ondervoorzitster van de AMMA-jury.

De genomineerden

In de categorie ‘Best Media Strategy’ zijn de genomineerden: UM / Coca-Cola Services, Space / Spacefwd, Mindshare, Zigt en DDB.

De 5 genomineerden gekozen uit 20 kandidaten binnen de categorie ‘Best Creative Media Use’ zijn: Maxus / Silk, Semetis, DDB, Wavemaker en Publicis Groupe.

De top 5 binnen de nieuwe categorie ‘Best Use of Data’ (8 dossiers) ziet eruit als volgt: Tweemaal Semetis, RMB / Dentsu / Proximus, Trustmedia en Havas / DPG Media.

De genomineerden in de categorie ‘Best Use of Native & Content’ (22 dossiers) zijn: Ogilvy Social.Lab, Space / Spacefwd, Mindshare, Initiative en Havas /Ads & Data / Rossel.

En als laatste zijn de genomineerden in de categorie ‘Best Use of Performance Marketing‘ (gekozen uit 12 dossiers): Mindshare, driemaal Semetis en TUI.

Voor de prijs van ‘Innovation & Development of the Year’, die een initiatief bekroont voor een opmerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van een medium of aan de kennis van de markt, zijn de genomineerden: Clear Channel Belgium, Wavemaker, Channel Factory, RMB en bpost media / Space / RMB. Alle dossiers binnen deze categorie werden gepresenteerd aan de AMMA-jury en het CommPass-publiek op 29 maart tijdens de Research & Innovation Session in de Proximus Lounge. De presentaties zullen na de zitting van jury gedeeld worden op de website van CommPass.

Ontdek de genomineerde dossiers

In samenwerking met CommPass biedt de UMA (United Media Agencies) aan iedereen de mogelijkheid de bovengenoemde dossiers te komen ontdekken tijdens de presentaties van de genomineerde bureaus aan de jury. Deze presentaties zullen plaatsvinden tijdens de UMA Get Togther Best Media Campaigns van 4 mei vanaf 13u in het Auditorium 200 van Brussels Expo.

De effectieve prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de feestelijke AMMA Ceremony op 16 juni in het Auditorium 2000 aan de Heizelpaleizen.

De genomineerden voor de AMMA 2022 in de 6 categorieën zijn: