De UMA nodigt jonge mediastrategen uit om deel te nemen aan de Young Media & Channel Experts competitie

FacebookTwitterLinkedIn

De Young Media & Channel Experts Awards worden met de steun van de UMA (United Media Agencies) georganiseerd om de inventiviteit en de creativiteit van jonge mediastrategen te bevorderen en te promoten. Voor de UMA is het aantrekken en aanmoedigen van jong mediatalent immers een van de prioriteiten. De deelname is niet beperkt tot de mediabureaus van de UMA: alle gemotiveerde mediastrategen met maximum drie jaar ervaring kunnen deelnemen tot het maximum van twaalf teams is bereikt. Inschrijven kan hier.

De wedstrijddagen verlopen volgens een vast stramien. Tot 10u krijgen de deelnemers een uitgebreide strategische briefing van een tot dan nog onbekende adverteerder. Daarna worden de jonge vakmensen per lottrekking toegewezen aan een teamgenoot en gaan ze aan de slag. De opdracht bestaat erin een efficiënte mediastrategie samen te stellen met alle digitale en traditionele kanalen. Het gebruik van radio is daarbij verplicht. Vanaf 16u worden de uitgewerkte mediastrategieën tijdens twaalf minuten gepresenteerd aan de jury, met daarbij ook een vertegenwoordiging van de adverteerder.

De YMCE competitie voor België vindt plaats op 15 maart vanaf 8u45 in de kantoren van Bisnode. Elk team zal er kunnen beschikken over een eigen werkkamer. Vanaf 15u wordt de jury er verwacht om kennis te nemen van de briefing van de adverteerder, om vervolgens de presentaties van de teams te evalueren.

De Young Media & Channel Experts Awards zullen worden uitgereikt door mediapartners Var en IP tijdens de UMA Day van 28 maart in Kinepolis Brussel.