YMCE Strategy: De jury nomineert drie teams

FacebookTwitterLinkedIn

De competitie voor de Young Media & Channel Experts award, de wedstrijd voor jonge ‘high potentials’ onder media-experten, vond plaats in de kantoren van RMB. 16 deelnemers uit 9 verschillende bureaus werden hartelijk welkom geheten door François Chaudoir, vicevoorzitter van de UMA.

Om 9u30 vernamen de deelnemers de briefing uit monde van de adverteerder, die tot op dat moment geheim was gehouden. Gaetano Palermo (Head of Brand Advertising & Media) en Steven Verlinde (Campaign Project Leader) van Engie legden samen een briefing voor met betrekking tot de Smart App van Engie.

“Engie wil zijn imago als partner en raadgever van consumenten inzake energietransitie nog versterken om de client loyalty te vergroten”, vertelt Gaetano Palermo. “Het gebruik van de Smart App draagt bij tot deze transitie. Door regelmatig de gegevens in de app te raadplagen, verwerven de consumenten meer controle over hun energieverbruik en de daaraan verbonden kosten. Onze briefing is erop gericht om de app meer kenbaar te maken bij enkele segmenten binnen ons klantenbestand. De KPI’s van onze briefing betreffen de aantallen downloads en installeringen van de app en de activering van het gebruik ervan.”

Alle deelnemers werden gekoppeld aan een willekeurig gekozen teamgenoot uit een van de andere bureaus om zo 8 teams te vormen. Deze 8 teams beschikten over iets meer dan vijf uur om hun taak uit te voeren: een stevig onderbouwde strategische aanbeveling samenstellen die later op de dag gedurende 12 minuten gepresenteerd moest worden aan de jury.

Dit zijn de 16 deelnemers aan de YMCE Strategy 2024:

Van links naar rechts achteraan: Lise Frand, Atlant Nila & Jessica De Jaegere (Space), Olivia Lohest & Pieter Maesmans (Semetis), Martin Cerfontaine (Dentsu).Van links naar rechts vooraan: Alexis Grégoire (Wavemaker), Céline Bruurs (PHD), Martin Leten (Ogilvy Social.Lab), Caroline Vanderbecq (Initiative), Ahmed Achour (Dentsu), Jens Carlier (Mindshare), Laura De Schuytter (Initiative), Laura de Cooman & Coline Ledroit (Havas Media), Alesasa Van Cottem (Mindshare).

Van links naar rechts achteraan: Lise Frand, Atlant Nila & Jessica De Jaegere (Space), Olivia Lohest & Pieter Maesmans (Semetis), Martin Cerfontaine (Dentsu). Van links naar rechts vooraan: Alexis Grégoire (Wavemaker), Céline Bruurs (PHD), Martin Leten (Ogilvy Social.Lab), Caroline Vanderbecq (Initiative), Ahmed Achour (Dentsu), Jens Carlier (Mindshare), Laura De Schuytter (Initiative), Laura de Cooman & Coline Ledroit (Havas Media), Alesasa Van Cottem (Mindshare).

Onder leiding van voorzitter Gaetano Palermo heeft de jury van media-experten, ex-deelnemers en YMCE-partners de volgende 3 teams genomineerd:

  • Jessica De Jaegere (Space) & Alexis Grégoire (Wavemaker)
  • Coline Ledroit (Havas Media) & Alessa Van Cottem (Mindshare)
  • Lise Frand (Space) & Jens Carlier (Mindshare)

De winnaars worden op 15 mei bekendgemaakt op de UMA Get Together.