De prijsuitreiking van de Young Media & Channel Experts vond gisteravond plaats. Het team bestaande uit Marie Demoulin (Space) en Agnès de Briey (Mindshare) won de YMCE Data Driven 2023.
Het publiek applaudisseerde voor de moed van de 12 ‘high potentials’ afgevaardigd door AdSomeNoise, blue2purple, Mediaplus, Mindshare, Publicis Groupe, Semetis, Space en Wavemaker die op 24 oktober bij Ads & Data meededen aan deze wedstrijd.
De jonge professionals hadden daar, in teams van twee, de hele dag gewerkt aan een briefing van Tom Uytterhoeven, Digital Media Manager bij Brussels Airlines.
De briefing omvatte een verplichte opsplitsing in de ‘budget-split’: de strategische aanbevelingen moesten de doelstellingen en KPI’s behalen, waarbij minstens 60% van de data en kanalen afkomstig moest zijn van lokale media, om zo het aandeel van de GAFAM te beperken.
De winnaars van de YMCE Data Driven 2023 ontvingen hun trofee uit handen van Rikkert Van Loo van Ads & Data en Christophe Erregeerts van bpost met felicitaties van Lien Paredis (Marketing Manager van Brussels Airlines).