Transfer breidt focus uit naar vijf thema’s

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf september breidt Transfer haar focus uit en richt de reclameregie haar pijlen op vijf essentiële thema’s. Ook de website wordt in een nieuw jasje gestoken.

In 2021 verruimde Transfer haar portfolio al met een nieuw digitaal, internationaal en bioscoop aanbod.

  • Thematische TV

Sinds het ontstaan van Transfer in 2011 ligt de focus op themazenders. Zo’n decennium later is deze focus meer dan ooit aanwezig in haar portfolio met zo’n dertigtal themazenders.

  • Kids Channels

Met de terugkomst in 2020 van de Disney Channels werd de nationale positie van Transfer als marktleider gegarandeerd. Met een commercieel marktaandeel* van 54,65% in het noorden en 55,69% in het zuiden werd de complementariteit van de verschillende kidskanalen verzekerd. Merken zoals Studio 100, Cartoon Network en Disney Channel investeren voortdurend in nieuwe content en spelen zo in op de actuele trends bij jongens en meisjes.

  • Digitaal aanbod 

Naast klassieke tv-campagnes, beheert Transfer enerzijds de online activiteiten voor websites zoals National Geographic en Cartoon Network. Daarnaast werken Transfer en The Walt Disney Company nauw samen om zo’n 17 miljoen impressies per maand aan te bieden in België en Nederland. Dankzij deze samenwerking kunnen adverteerders advertentieruimte kopen op alle verschillende YouTube-kanalen die verbonden zijn aan The Walt Disney Company. Dit Disney-netwerk bestaat uit o.a. Marvel, Star Wars, Pixar en ESPN, maar ook alle kanalen rond hun themaparken, producten of winkels vallen eveneens binnen dit vernieuwde digitale portfolio.

* Source – GAM; BeNe; Monthly forecasted inventory September-November 2021.

  • Internationale speler

France Télévisions en Fashion TV bereiken door middel van zo’n zevental zenders en verscheidene andere digitale platformen miljoenen huishoudens over de hele wereld. Het gehele netwerk is bereikbaar via Transfer en haar departement Mayonnaise Media. Op die manier zijn nieuwe reclamemogelijkheden op wereldwijd niveau beschikbaar voor merken gevestigd in de Benelux.

  • Cinema lancering

Na de heropening van de bioscopen in juni kondigde UGC zijn partnerschap met Transfer aan. De regie voegde in totaal zeven Belgische bioscoopcomplexen in Vlaanderen en Brussel toe aan haar portfolio. Zo brengt Transfer niet langer enkel premium content op themazenders en online, maar nu ook op het grote scherm, met zo’n 15,6% marktaandeel op basis van ticketverkoop. Vanaf september kunnen adverteerders zo’n 15.000 zitjes bereiken, verspreid over 74 bioscoopzalen.

* Source – Nielsen Arianna North & South; All day; PRP 18-54 / ALL 04-14; COMSHR% based on TVVSHR%; 01.01.21-26.08.21