Strategisch partnership met Discovery Benelux: DPG Media Advertising wordt de regie voor Discovery en TLC

FacebookTwitterLinkedIn

Discovery Benelux en DPG Media gaan vanaf 1 januari van start met een strategisch partnership. De samenwerking is in eerste instantie gebaseerd op de commercialisering van de lineaire zenders Discovery en TLC. DPG Media Advertising wordt hierdoor de mediaregie voor alle vormen van tv-reclame op Discovery en TLC.

Discovery Benelux maakt deel uit van het wereldwijde Discovery Inc., goed voor 3 miljard kijkers in meer dan 220 landen en gebieden. Bij ons omvat het de zenders Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Science, Animal Planet en Discovery World.

Wilfried Celis, Business & Development Director, DPG Media: “De merken van Discovery Benelux staan voor kwaliteit, zowel wat betreft de content als het bereik. Uit de gesprekken bleek bovendien dat de drang om samen te ondernemen bijzonder groot is, met uitermate complementaire expertises en troeven.

Max Schoorl, Director Commercial Development, Discovery Benelux: “Dit strategisch partnership stelt ons in staat om elkaars positie in het Vlaamse medialandschap verder te versterken. Bij Discovery Benelux zijn we altijd op zoek naar samenwerkingen die onze portfolio een nieuwe dimensie geven. Zo hebben we de afgelopen negen jaar met SBS gewerkt aan verrijking, vergroting en innovatie. Nu is het tijd om een andere weg in te slaan en samen met DPG Media te bouwen aan de commerciële waarde van onze bedrijven, om daarmee de Vlaamse kijkers nog beter te bedienen.