5 jaar VTM GO in 5 straffe cijfers

FacebookTwitterLinkedIn

Wat vijf jaar geleden nog als een exotische vogel in televisieland klonk, is vandaag helemaal mainstream. Streamingplatform VTM GO blaast vijf kaarsjes uit en is niet meer weg te denken van het kleine en grote scherm.

5 jaar geleden: start met dichtgeknepen billen

Dirk Lodewyckx, Algemeen Directeur Entertainment van DPG Media: “VTM GO starten was een beslissing met dichtgeknepen billen. We wilden zijn waar de kijker is, dus gooiden als eersten het programmaschema van een tv-zender overboord. De kijker kan alles bekijken waar en wanneer hij of zij het maar wil. Met als gevolg dat VTM GO na een vliegende start al vier jaar lang de marktleider is in Vlaanderen.”

1 miljard views (of toch bijna)

Calogero Macaluso, Streaming Business Director van DPG Media: “Sinds de start van VTM GO waren er al 948 miljoen views op het platform. Vijf jaar geleden kwamen kijkers vooral om programma’s in te halen, nu evolueren we in sneltempo naar een volwaardig streamingplatform. De programma’s van VTM blijven onze sterkhouders, denk aan Liefde voor Muziek, De Code van Coppens, Familie en Boer zkt Vrouw, maar we breiden ook uit met spin-offs van die programma’s zoals The Voice Comeback Stage en Behind The Mask. En we innoveren en experimenten met jonge makers in SHORTIES zoals Burger House en No Cap.”

500 dagen non-stop bingen

Om alle content te kunnen bekijken die vandaag op VTM GO staat, heb je 500 volledige dagen nodig. Calogero Macaluso: “VTM GO is een makkelijke bestemming om heel veel soorten content te bekijken. Van VTM en VTM2 tot VTM Gold en Non-Stop 90s, en dankzij de samenwerking met Streamz, Studio 100 en andere partners kan je met één druk op de knop ook reeksen als The Regime of Billie vs Benjamin bekijken.”

10 keer meer views op het grote scherm

Mensen willen kunnen kijken wat, waar en wanneer ze willen, dus is kijkcomfort een troef om mee uit te pakken. “Daar zetten we hard op in door te zorgen dat je op elk soort scherm kan kijken, via elk merk van televisie en dat je de juiste tips krijgt om series, programma’s en films te vinden die bij jou passen. In vijf jaar tijd zijn we geëvolueerd van 5 procent views op het grote scherm via VTM GO naar 50% views op het grote scherm en die evolutie is nog niet gedaan”, aldus Calogero Macaluso.

Meer dan 200 adverteerders per maand

De kijker zoekt nieuwe oorden op en dan volgen uiteraard ook de adverteerders. “Vandaag besteden ze een steeds groter deel van hun televisiebudget ook aan streamingdiensten”, vertelt Macaluso. “En daar vinden ze een deel van het vertrouwde publiek: VTM GO groeit sterk bij de doelgroep tussen 18 en 54 jaar. Daarnaast bereiken ze ook een nieuwe doelgroep: mensen die weinig of zelfs nooit naar de traditionele televisie kijken, bereiken ze wel via VTM GO.”