Spadel enkel als het warm genoeg is op de digitale schermen aan de ingang van Carrefour

FacebookTwitterLinkedIn

Spadel haalde deze zomer maximaal haar voordeel uit de ‘real weather targeting’ mogelijkheden van het Digital Carrefour-netwerk van JCDecaux.

De campagne was namelijk enkel zichtbaar zodra de zon scheen en de temperatuur hoger was dan 24 graden. Dit gebeurde in real time en scherm per scherm. Bovendien werden, in functie van de aanwezigheid van een promo-actie, ook verschillende visuals ingezet in de Carrefour Markets en de Hyper Carrefours.

Uiteindelijk werd de campagne over de 111 schermen voor de ingang(en) van Carrefour-winkels bijna één miljoen keer uitgezonden. Dankzij het uitzonderlijk mooie weer lag dit 25% hoger dan wat initieel was ingeschat.

Hoe werkt het? JCDecaux linkt al haar digitale schermen aan data met allerhande weersinformatie. In functie van de gekozen criteria en parameters past de content zich in real time aan. Spadel koos voor twee criteria, nl. temperatuur en zon.

Sophie Bryskère, Marketing Manager bij Spadel, zegt hierover: “Dankzij de ‘real weather targeting’ en de flexibiliteit van het Digital Carrefour-netwerk, konden we onze communicatie optimaliseren met een specifieke boodschap, die varieerde naargelang de datum van uitzending en het type winkel (Hyper of Market) en alleen als het weer gunstig was”.

Deze DOOH-campagne was een samenwerking tussen Spadel, Darwin BBDO, Space, Outsight en JCDecaux.