Sanoma start met Virtual Reality storytelling

FacebookTwitterLinkedIn

Sanoma gaat starten met Virtual Reality storytelling content. In samenwerking met Nuvia wordt een gebruiksvriendelijk platform ontwikkeld zodat haar journalisten waardevolle Virtual Reality content met 3D, 2D en audio kunnen creëren. Het Google Digital News Initiative steunt dit project met een beurs van € 300.000.

Sanoma-merken als Flair, Libelle, Feeling en vtwonen bieden reeds multimediale content aan op verschillende online en social platformen. Dit VR-project laat toe ook immersieve Virtual Reality content te ontwikkelen, wat enerzijds de ervaring van lezeressen verbetert en anderzijds de mogelijkheden voor adverteerders vergroot.

Frederik De Swaef, hoofdredacteur van Flair: “Onze journalisten zullen op een snelle manier sterke Virtual Reality verhalen kunnen ontwikkelen met verschillende types 3D en 2D content, denk maar aan 360°-beelden in combinatie met foto’s en geluid. Zo bieden we een nieuwe beleving aan onze lezeressen die online en via een Virtual Reality bril onze interessante verhalen kunnen ontdekken”.

Bart Verhaegen van Nuvia: “VR-journalistiek wint aan belang en vindt stilaan haar plek binnen de werking van redacties. Nuvia zal Sanoma ondersteunen met een op maat gebouwd en gebruiksvriendelijk platform dat perfect past binnen de journalistieke werking”.

De eerste resultaten van het VR-storytelling project verschijnen na de zomer.