Drive-to-Store mogelijkheden spelen een steeds belangrijkere rol in de reclame-inspanningen van merken over de hele wereld en België vormt geen uitzondering. In 2018 werd al 44% van het reclamebudget van de retailers toegewezen aan het genereren van fysieke traffic in de winkels. Er wordt verwacht dat dit aandeel in 2023 zal toenemen tot 62%.
Om aan deze steeds groeiende vraag te kunnen voldoen, opent het Franse adtechbedrijf S4M een nieuw kantoor in Brussel dat de Benelux markt op zich zal nemen. S4M werd in 2011 in Parijs opgericht en telt momenteel wereldwijd 180 werknemers en 10 kantoren (in de VS, Europa, Azië-Pacific en Latijns-Amerika).
S4M stelt adverteerders en mediabureaus een unieke reclametechnologie ter beschikking voor het beheren, meten en optimaliseren in realtime van het aantal bezoeken aan hun webwinkels en fysieke winkels.
Ruben Geeraerts, Country Manager van S4M Benelux: “De Benelux-landen, en in het bijzonder België, zijn landen vol mogelijkheden voor een mobiele adtech zoals S4M. In België bezit 84% van de bevolking een smartphone, tegenover gemiddeld 68% in de West-Europese landen. Fysieke aanwezigheid in de regio was dan ook een vanzelfsprekendheid geworden. Vooral omdat er vandaag weinig Drive-to-Store spelers fysiek op deze markt aanwezig zijn om de adverteerders en mediabureaus te begeleiden. We brengen daarom een echte toegevoegde waarde, omdat we merken in staat stellen om de digitale en de fysieke wereld met elkaar te verzoenen om hen te helpen meer verkoop in hun winkels te genereren dankzij de digitalisering”.
Het nieuwe kantoor werd 6 maanden geleden geopend en telt reeds 4 leden, waaronder Ruben Geeraerts. Hij begon in 2007 zijn carrière in de audiovisuele sector bij Havas Media. In 2009 specialiseerde hij zich in digital advertisement en werkte hij bij drie van de grootste mediabureaus: Havas Media, Mindshare en Dentsu Aegis Network.