Nieuwe vorm van PR en networking: PR-bureau Talking Birds geeft een wandeling cadeau

FacebookTwitterLinkedIn

Het PR-bureau Talking Birds schenkt met een nieuwjaarskaartje al zijn contacten een geautomatiseerde ‘Talking Birds’-gebrande wandeling door Brussel, via het Botje van Bazaar Trottoir. Dat doen ze “omdat we willen experimenteren met een nieuwe vorm van PR“.

De wandeling, die gaat zo in zijn werk: “Je scant een code en via Facebook Messenger word je door de stad geleid. Je kan meer info vragen, krijgt foto’s te zien, je kan zelf kiezen welke richting je uitgaat of hoeveel tijd je aan iets besteedt“, staat te lezen in het bericht dat Talking Birds uitstuurde.

“De wandeling wordt aangevuld met weetjes over de mensen die voor ons werken en eindigt op ons kantoor. Mensen kunnen aankloppen en dan krijgen ze een tas koffie.

De kern van wat we doen is nadenken welke acties we kunnen uitwerken om te werken aan de reputatie van bedrijven en organisaties. Dit is voor ons ook een vorm van externe communicatie in de zin dat het je letterlijk op een bepaalde manier doet kijken naar merken, organisaties en bedrijven“, aldus Bram Boriau van Talking Birds.

We hebben voor klanten al face-to-face wandelingen voor journalisten opgezet. Met het Botje van Bazaar Trottoir proberen we dit nu ‘next level’ te trekken en dat op grotere schaal als een tool uit te werken. Het is ook een perfect voorbeeld van een kruispunt tussen offline en online. We hopen dat we deze tool voor een aantal (nieuwe) klanten kunnen gaan uitwerken“.