MediaSpecs, waar media en agentschappen elkaar ontmoeten
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week. Voor dagelijks nieuws over reclameregies, uitgevers en agentschappen kan u terecht op www.mediaspecs.be.
Bent u op zoek naar informatie of inspiratie voor uw mediaplan of perslijst? Onze database bevat alle gegevens over Belgische en Luxemburgse media en helpt agentschappen en adverteerders bij snelle en uitgebreide zoekopdrachten.
Noteer alvast ook dinsdagnamiddag 9 mei in uw agenda. Dan worden in de Proximus Lounge de genomineerden in 6 AMMA-categorieën gepresenteerd tijdens de UMA Get Together Best Media Campaigns. Inschrijven kan hier.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
02/05/2023
|
|
|
|
|
|
|
CommPass wil meer en beter aandacht besteden aan innovatie en technologie. Op 20 april organiseerden ze daarom de eerste editie van de Media Innovation Session, met sprekers Kris Hoet, Peter Forret en Danny Devriendt.
Lees meer
|
|
|
|
Donderdag 27 april konden 1.400 Belgische marketeers inspiratie opdoen bij 7 keynote speakers. Paleis 12 verwelkomde een line-up van sprekers over trends in Economics, Branding, Consumer Behaviour, Innovation Technology, Strategy en Leadership.
Lees meer
|
|
|
|
[Sponsored] De twee grootste televisienetten van VRT hebben een geweldig eerste kwartaal van 2023 achter de rug: Eén en Canvas bereikten samen dagelijks gemiddeld 2,6 miljoen kijkers (42% van alle Vlamingen 4+).
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel heeft de aanbesteding gewonnen voor de exploitatie van digitaal straatmeubilair aan de ingangen van de Brusselse metrostations voor een periode van minimaal 12 jaar. De nieuwe schermen zullen in januari 2024 operationeel zijn.
Lees meer
|
|
|
|
RMB lanceert een compleet podcastaanbod via een one stop shop model met drie mediapartners: RTBF, NRJ en Radio France. Dit aanbod, dat stoelt op een catalogus van duizenden podcasts, belooft een aanzienlijk bereik.
Lees meer
|
|
|
|
Je kan NP 1.2.3 zien als een nieuwe manier van tellen: 1 staat voor een campagne, 2 voor twee actieve weken en 3 voor het aantal inlassingen. Alle info vindt u in de MediaSpecs Database.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf dinsdag 2 mei neemt de eengemaakte nieuwsredactie van Kanaal Z en Trends haar intrek in een nieuwe TV-studio in het Brussels Media Center in Evere. Ook Kanaal Z zelf krijgt als televisiezender een volledige make-over.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Whyte Corporate Affairs wordt 15 jaar. Om die verjaardag te vieren, besloot het Whyte-team om 15 bijzondere momenten te organiseren, voortbouwend op de andere passies van Whyte-consultants.
Lees meer
|
|
|
|
Het creative lead agency Hungry Minds uit Namen sluit zich aan bij Vertical Group. Met deze overname begint Vertical aan haar Europese ontwikkeling. Vertical Group is ook van plan haar krachten te bundelen met agentschappen in andere landen.
Lees meer
|
|
|
|
Malt, Europees platform dat freelancers en bedrijven verbindt, kiest voor Team Lewis om hun PR-activiteiten in België te ondersteunen. Malt is aanwezig in 11 regio's en landen en verbindt dagelijks meer dan 500.000 freelancers met 60.000 bedrijven.
Lees meer
|
|
|
|
In samenwerking met het Communicatie Centrum heeft FEBIAC haar reclamecode voor motorrijtuigen aangepast. Inzake milieubescherming wordt nu onder meer de bepaling toegevoegd om ook het elektriciteitsverbruik van elektrische voertuigen te vermelden.
Lees meer
|
|
|
|
|
De CSA (Conseil Supérieur de l'Audiovisuel) publiceert haar Barometer van gelijkheid en diversiteit in de audiovisuele sector. De afgelopen 10 jaar blijkt dat er op het gebied van gelijkheid en diversiteit op het scherm weinig veranderd is.
Lees meer
|
|
|
|
Adverteerders uit de voedingssector verbonden zich er zopas toe de leeftijdsgrens voor hun campagnes op te trekken van 12 naar 13 jaar. Voor de gelegenheid analyseerde Space de televisie-aanwezigheid van de groep ‘voeding’ in Nielsen.
Lees meer
|
|
|
|
Brightfish stuurt in juni opnieuw twee Belgische teams naar het internationale reclamefestival in Cannes. De twee jonge teams die de Belgische eer zullen verdedigen, werden zopas door de regie geselecteerd.
Lees meer
|
|
|
|
Agentschappen vinden uw mediagegevens en maken daarmee mediaplannen in de MediaSpecs Database. Vermijd een sneeuwbaleffect en zorg dat alles juist staat aan de basis. Kijk uw info grondig na!
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
2 mei 2023 | 12:00 - 13:00
|
3 mei 2023 | 09:00 - 19:00
|
3 mei 2023 | 18:00 - 19:30
|
5 mei 2023 | 12:15 - 16:00
|
9 mei 2023 | 13:00 - 19:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|