Clear Channel wint exploitatie van metro-ingangen MIVB-stations in Brussel

FacebookTwitterLinkedIn

Clear Channel heeft de aanbesteding gewonnen voor de exploitatie van digitaal straatmeubilair aan de ingangen van de Brusselse metrostations voor een periode van minimaal 12 jaar. Dankzij deze toewijzing kan Clear Channel 125 dubbelzijdige digitale schermen van de laatste generatie plaatsen bij de ingangen. De nieuwe schermen zullen in januari 2024 operationeel zijn.

Dankzij deze uitbreiding bereikt de dekking van Clear Channel in Brussel bijna 90%. Deze toevoeging betekent een toename van 15% van de digitale inventaris (+61% op Brussel 19).

Het ontwerp werd gemaakt door Axel Enthoven (ontwerpbureau Yellow Window), die al eerder met Clear Channel samenwerkte aan de bushokjes in Gent. Het ontwerp van de schermen wordt weldra onthuld en zal deel uitmaken van de visuele identiteit van de MIVB.

Elke ingang van de metro wordt uitgerust met een touchscreen dat toegankelijk is voor de gebruikers en dat informatie biedt over de MIVB en de omgeving van het station. Bovendien zal elk scherm uitgerust zijn met verkeersinformatie die de dienstregeling van de metro in real time weergeeft. Naast deze interactieve digitale kant zal de MIVB ook aanwezig zijn op de reclamezijde voor haar specifieke campagnes.

Met dit partnerschap versterkt Clear Channel zijn aanwezigheid in Brussel om nieuwe communicatiemogelijkheden te bieden aan adverteerders. We zijn verheugd over deze samenwerking met de MIVB en zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe voorziening een unieke en effectieve gebruikerservaring zal bieden aan de Brusselse metropassagiers, terwijl het de openbare ruimte van de hoofdstad verrijkt“, zegt Jan De Moor, Managing Director van Clear Channel Belgium.