
Podcasts: Hoe maak ik “het gesproken interview” een integraal onderdeel van mijn communicatiemix?
Sinds een aantal jaren hebben we allen massaal een nieuwe manier gevonden om lange wandelingen te animeren of het eeuwige fileleed te trotseren: de podcast. Ondertussen heeft iedereen zich geabonneerd op zijn favoriet: van “De Volksjury” over “De Bourgondiërs” of “Nerdland” tot “De Zeven”. We vinden ze in alle sectoren en over een enorme waaier aan verschillende thema’s.
Tijdens deze nieuwe editie van “Onder Woordvoerders” gaan we samen met jullie op zoek naar de mogelijkheden van deze tool voor onze business. We hebben vier sprekers verzameld die elk vanuit een andere invalshoek hun ervaringen met het gebruik van podcasts in hun communicatiemix zullen toelichten. Wat zijn de voor- en nadelen? Wat zijn de obstakels? Hoe past de podcasts in hun globale communicatiestrategie? En vooral: hoe begin je er aan.
Sprekers
Wouter Bruyns
Wouter Bruyns werkt al bijna acht jaar als woordvoerder voor Politiezone Antwerpen. Oorspronkelijk werkte hij mee de newsroom in video uit. Twee jaar geleden zag hij de kans om de boodschappen van zijn korps ook met podcast te vertellen. Intussen zijn er al meer dan dertig podcasts uitgebracht.
Lotta De Meulenaere
Lotta heeft meer dan 10 jaar ervaring in Marketing en PR in een industrie die gedreven is door innovatie. Ze is sterk in het definiëren van strategische business en corporate communicatie in combinatie met het bouwen van sterke merken. Als lid van het directiecomité van Bancontact Payconiq Company bouwde ze de Marketing en Communicatie afdeling uit met domeinen zoals Branding, B2B & B2C campagnes, PR, Partnerships, Events & Sponsoring en Digitale & Performance campagnes. Lotta gelooft in talent ontwikkelen door coaching, evaluatie en ondersteuning van persoonlijke groeiplannen. Zij stond mee aan de wieg van de succesvolle podcastreeks die Bancontact Payconiq Company onlangs lanceerde.
Sofie Santermans
Zelfstandig PR-consultant voor Bepublic
“Als PR-consultant vertel ik boeiende en nieuwswaardige verhalen van organisaties. Tijdens mijn jaren als journalist en producer bij de radio groeide mijn passie voor audio. En in podcast komen die twee werelden samen: storytelling en de kracht van het gesproken woord om authentieke verhalen te vertellen die mensen raken.”
Sofie Peeters
Zelfstandig storyteller en PR-consultant voor Bepublic
“Hoe vertel je een complex verhaal in audio? Wie zet je achter de micro en waarom? Wat maakt podcast interessant voor organisaties en bedrijven? Mijn achtergrond in communicatie en de audiovisuele kunsten vormen de basis voor mijn werk als storyteller, in woord, beeld en geluid. Voor Bepublic maak ik de connectie tussen storytelling en sterke PR.”
Programma
12u15 Onthaal en catering
13u00 Wouter Bruyns
13u30 Lotta De Meulenaere
14u00 Sofie Santermans en Sofie Peeters
14u30 Vragenronde
15u00 Netwerken
16u00 Einde
Wanneer
5 mei 2023 12:15 - 16:00Organisator
Stichting Corporate CommunicatieMeer informatie: websiteAdres
Communicatieloft Gent Sint-Denijslaan 489Gent
9000 België + Google Map