MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw maandelijkse afspraak met het medianieuws

Beste mediavrienden,

Volgend jaar, op 25 mei 2018 om exact te zijn, gaat de General Data Protection Regulation van start. De GDPR is een Europese wetgeving die reguleert hoe je data implementeert, gebruikt, verzamelt, beheert en verdeelt.

Bedrijven die data beheren hebben deze dag dan ook met rood aangestipt. Hoe kunnen zij in orde zijn met deze wet op privacy en gegevensbescherming? De GDPR Conference wijdt er op woensdag 21 juni een hele dag aan.

Alle informatie over dit event vindt u hier.

Verderop in deze newsletter vindt u naar goede gewoonte het belangrijkste medianieuws van afgelopen maand.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

01/06/2017

TF1 kiest Transfer voor zijn reclameadvertenties in België

De Franse tv-zender TF1 heeft een akkoord bereikt met de regie Transfer voor de commercialisering van Belgische advertentieruimte vanaf september 2017.

Lees meer
 

Publifer gaat verder als volledig zelfstandige regie

Publifer, een 100% dochteronderneming van de NMBS, zal voortaan volledig autonoom instaan voor de commercialisatie van de reclameoplossingen op het spoorwegdomein van de Belgische stations en van de More O’Ferrall billboards.

Lees meer
 

AMP stelt Distriweb open voor adverteerders

Via verschillende advertentieformaten zet AMP de website Distriweb.be open voor leveranciers en fabrikanten die interesse hebben om in contact te komen met de Belgische zelfstandige persverkooppunten.

Lees meer
 

Reclameboodschappen op LED-schermen van Polé Polé opnieuw mogelijk

Het festival Polé Polé herlanceert de regie van spotruimte op de twee LED-schermen (12m²) links en rechts van het podium tijdens de Gentse Feesten. Dit betekent voor adverteerders een extra boost voor hun campagne bij meer dan 200.000 bezoekers.

Lees meer
 

Wilfried, het nieuwe tijdschrift over de Belgische politiek

Wilfried is een nieuw Franstalig magazine over de Belgische politiek dat op 15 juni voor het eerst verschijnt. Drie keer per jaar zal het op 15.000 exemplaren verspreid worden. Regie is in handen van Target Advertising.

Lees meer
 

Sofie Vanrafelghem lanceert biermagazine Arnold

Arnold is een initiatief van sommelier Sofie Vanrafelghem en ligt vanaf 1 juni in de rekken. Het tweetalig magazine wordt vier keer per jaar uitgegeven door Marvin Media en richt zich tot iedereen die meer wil weten over bier.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Resultaten CIM Radio golf 2017-1: Radio 2 blijft grootste Vlaamse radiozender

Op 31 mei werden de resultaten bekendgemaakt van het CIM-onderzoek over de periode van 7 januari tot en met 15 april. In het Noorden versterkt Radio 2 zijn positie, in het Zuiden gaat La Première er sterk op vooruit.

Lees meer
 

Overzicht zomerstops van alle dagbladbijlages en dagbladmagazines

Tijdens de zomer zullen verschillende dagbladbijlages en dagbladmagazines een pauze nemen. Klik hieronder voor een overzicht per titel van de data van de laatste editie voor de zomerstop en de eerste editie na de zomerstop.

Lees meer
 

Guidooh lanceert Scratchapp: The Cards komen digitaal tot leven

Guidooh lanceert Scratchapp, een innovatief concept dat hun postkaarten The Cards digitaal tot leven brengt op de smartphone van de doelgroep. Scratchapp biedt diverse spel-, wedstrijd- en interactiemogelijkheden.

Lees meer
 

Adfactor lanceert Belgisch influencer netwerk

Adfactor bereikt met content marketing de Belgische markt. In samenwerking met Belgische influencers wordt branded content gecreëerd en de innovatieve displayformaten zorgen ervoor dat adverteerders gericht in contact komen met hun doelgroep.

Lees meer
 

De Persgroep en Lidl lanceren nieuw native videoproject Foodie Files

De Persgroep Advertising presenteert samen met Lidl een nieuw native videoproject met foodbloggers. Op Foodiefiles.be delen bloggers en influencers elk een maand lang hun eigen videorecepten.

Lees meer
 

Kapaza stopt ermee, 2dehands.be neemt domeinnaam over

Kapaza heeft beslist om ermee te stoppen en heeft dat ook laten weten aan 2dehands.be dat de domeinnaam overneemt. Kapaza.be verwijst momenteel dus onmiddellijk door naar 2dehands.be.

Lees meer
 

Media Surplus nieuwe mediaregie voor Op Weg en Grote Routepaden

Vanaf juli zal Media Surplus de reclamewerving voor het magazine Op Weg en het online platform Grote Routepaden op zich nemen. De afgelopen zeven jaar verzorgde Pasar de regie, maar aan deze samenwerking komt een einde.

Lees meer
 

Vlerick Members’ Directory in regie bij Trevi

Trevi staat voortaan in voor de reclamewerving van het Vlerick Alumni ledenboek. De Vlerick Alumni website en newsletter worden verder intern door Vlerick Alumni opgevolgd.

Lees meer
 

Derde kanaal van Eleven Sports beschikbaar op Proximus

Het derde kanaal van Eleven Sports, dat in eerste instantie enkel via de website en app bekeken kon worden, is nu ook beschikbaar op Proximus TV.

Lees meer
 

UMA analyseert mediaruimtekosten: evolutie 2011-2016

De UMA publiceerde zijn jaarlijks rapport over de evolutie van de mediakosten in België. Het bevat de evolutie van de reclametarieven, alsook de verhouding tussen de brutokosten voor mediaruimte en de bereikcijfers van de media.

Lees meer
 

De Audio Observer, een nieuwe tool om het audio-universum in België te verkennen

Deze nieuwe studie van reclameregie IP analyseert de reikwijdte van het huidige audio-universum en de emotionele impact ervan op de consument, alsook hoe die consument de uitgezonden reclameboodschappen ervaart.

Lees meer
 

Maak je merk klaar voor de toekomst: resultaten Future Forward

In samenwerking met GfK onderzocht Mediahuis Connect welke trends een merk future-proof maken. Meer dan 200 merken uit 14 verschillende sectoren werden getest op hun future-proofness.

Lees meer
 

Franstalige dagbladuitgevers willen minder artikels op RTBF.be

De Franstalige dagbladuitgevers willen niet dat de openbare omroep hun plannen voor een digitaal betaalmodel bemoeilijkt. Volgens LaPresse.be moet de RTBF zich opnieuw concentreren op haar audiovisuele DNA.

Lees meer
 

AMMA 2017: Medialaan, Space, Miguel Aguza en Marc Vossen zijn de grote winnaars

Medialaan, Space en Miguel Aguza van Ikea zijn de grote winnaars als respectievelijk regie, agentschap en adverteerder van het jaar. Marc Vossen werd Media Personality of the Year.

Lees meer
 

Creative Belgium Awards: bekendmaking shortlist

Op vrijdagavond 2 juni weten we welke campagnes met de prijzen gaan lopen op de jaarlijkse Creative Belgium Awards, vroeger beter bekend als de CCB Awards.

Lees meer
 

B2B Awards 2017: het jaar van de vernieuwing

De Business-to-Business Press & Communication Awards veranderen van naam en gaan voortaan als B2B Awards door het leven. Er is ook een nieuwe merkidentiteit en de awards worden opgedeeld in twee parallelle competities: Press en Communication.

Lees meer
 

Verslag van een succesvolle eerste editie van Content Rules

Het congres Content Rules stond in het teken van content marketing en native advertising en werd bijgewoond door zowel journalisten als marketeers. Heel wat topsprekers passeerden de revue, wij pikken er enkelen voor jou uit.

Lees meer
 

Agenda

Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.813 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.131
  • vakpers: 660
  • dagbladen: 332
  • huis-aan-huisbladen: 682
  • out-of-home: 934
  • radio/TV: 550
  • digitaal: 1.817

Nieuwe abonnee:
Stad Antwerpen (adverteerder).

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.