AMMA 2017: Medialaan, Space, Miguel Aguza en Marc Vossen zijn de grote winnaars

FacebookTwitterLinkedIn

Gisteren werden in Kinepolis Imagibraine de winnaars bekendgemaakt van de AMMA Awards.

Medialaan, Space en Miguel Aguza van Ikea waren de grote winnaars als respectievelijk regie, agentschap en adverteerder van het jaar.

De overige categorieën werden gewonnen door Mindshare (2x), Initiative, PHD, Darwin, Mediahuis en Appiness.

De jury heeft besloten om dit jaar ook een Media Personality of the Year uit te reiken. Deze eer viel te beurt aan Marc Vossen, General Manager van de Franstalige radio’s NRJ, Nostalgie en Chérie FM.

Hieronder vindt u het volledige overzicht van de winnaars.

Media Agency of the Year
Space
Maxus
Mindshare

Media Sales House of the Year
Medialaan
JCDecaux
Pebble Media

Media Advertiser of the Year
Miguel Aguza (Country External Communication Manager bij IKEA Belgium)

Jonas Braun (Media Strategy & Special Projects Manager bij Lidl)
Lies Eeckman (Marketing Director bij Continental Foods)

Media Research of the Year
GOLD: Mediahuis – Resilience Research, being relevant as a brand
SILVER: RMB – MediaXperience
BRONZE: Medialaan – Ad Impact Model

Innovation & Development of the Year
GOLD: Appiness met Second Screen App
SILVER: SoPrism met Social Audience Profiling
BRONZE: JCDecaux met Buzzyfy
Space met CPEV (cost per efficient view)
Universal Media met Programmatic comes to out-of-home

Best Media Strategy
GOLD: Mindshare met OLA: Goodbye Serious
SILVER: Maxus met Slim naar Antwerpen
BRONZE: PHD Media met ’t Complimentje van Mora
Havas Media met From Mobistar to Orange
Universal Media met Fanta White Label

Best Creative Media Use
GOLD: Darwin BBDO met Like Farm voor Mora
SILVER: ZenithOptimedia met Mercedes goes VR
BRONZE: Space met Bruxelles, ma belle
Maxus met Huawei P9, a smile of the cinema audience
Space met 41ste stoel voor Bru

Best Use of Performance Marketing
GOLD: Initiative met Jackpot on Lotto.be voor de Nationale Loterij
SILVER: PHD Media met The Youtube Announcers voor Telenet
BRONZE: Initiative met Scooore! Euro 2016 voor de Nationale Loterij
FairEtail met Corendon Performance
Semetis met Growing sales in a saturated market voor Axa Bank

Best Use of Social & Content
GOLD: PHD Media met Digibende voor Telenet
SILVER: Space met The Samsung Social Newsroom
BRONZE: Initiative met Famous Paul made us win the EuroMillions Jackpot
OMD Belgium met For the Bold voor Doritos
Ogilvy Belgium met The Coca-Cola Christmas wishes truck

Best Use of Interactive
GOLD: Mindshare met Mazda, the sound of tomorrow
SILVER: Ogilvy Belgium met The Coca-Cola Christmas wishes truck
BRONZE: Mindshare met Axe trilogy
PHD Media met Mr. Robot, an interactive dialogue with the consumer voor Telenet
ZenithOptimedia met Nutella cookie